Bjørn Riis - A Storm Is Coming (2019)

Noorwegen
Label: Karisma

1. When Rain Falls (10:41)
  2. Icarus (7:00)
  3. You and Me (7:05)
  4. Stormwatch (14:22)
  5. This House (8:18)
  6. Epilogue (3:35)
avatar van Broem
Maakt me erg nieuwsgierig. Björn heeft me nog niet teleurgesteld met zijn solowerk. 2 singles (Stormwatch en Icarus) die al te beluisteren zijn klinken top.

avatar van Barney Rubble
Blue Note'achtig artwork. Ben erg benieuwd naar dit album.
Stormwatch is i.i.g al een sterk nummer.

avatar van Broem
Niks nieuws onder de zon en dat is goed nieuws Björn doet ook solo waar hij erg goed in is...een heerlijk album met die typische PF sound. Meer dan voldoende eigen twist om origineel over te komen. Puike productie en gewoon weer ‘n feestje om naar te luisteren. De gitaarsolo’s klinken iets heavier dan in zijn eerdere soloalbums. De ballads zijn verrukkelijk. Kortom, klasse Björn. Ik kijk uit naar je volgende concert in oktober. Björn is Coming.

avatar van Alicia
Schrok me 'n hoedje van dat gitaartje in het begin. Wat een dynamisch en mooi album!

avatar van ProGNerD
Erg mooi ! Beste solo album van Riis wat mij betreft. Klinkt eigen en minder Airbag; doet me bij vlagen denken aan Porcupine Tree / Steven Wilson en Anathema... En die net iets heavier accentjes maken het net wat spannender dan z'n eerdere werk (solo en met Airbag) voor mij

Een D I J K van een album. Heb genoten van A tot Z. In het najaar in de Boerderij (Zoetermeer). Een gitarist die echt een topper is geworden.

Alicia schreef:
. Jou kennende schrik jij niet zo gauw

avatar van Alicia
In het algemeen schrik ik niet zo snel, nee...
Maar ik had de volumeknop nogal ver opengezet bij het begin van de plaat - het album begon wat zachtjes - en toen viel plotsklaps dat gitaartje in! Erg mooi deze dynamiek, maar let op, net als bij Up van Peter Gabriel kun je dan schrikken bij aanvang.
Of is het schrikken voor de boze buren?

*de koptelefoon opzoekt*

Ik had dat zelfde hoor Alicia ( ik dacht doet hij het nou?????) Kom je naar de Boerderij 25 oktober? ( optreden van Björn Riis)

avatar van Renoir
... met in het voorprogramma: Oak!

Mmm . Heb nog niks van Bjorn Riis of Airbag. Als ik namen als S.Wilson , Porcupine Tree , Anathema lees kan dit niet slecht zijn …………..
Icarus al beluisterd en dat is veelbelovend.

Neal Peart schreef:
Kom je naar de Boerderij 25 oktober? ( optreden van Björn Riis)

Met Oak in het voorprogramma zal je zeker een fantastische avond gaan beleven. Helaas, ik kan dan zeer waarschijnlijk niet.

avatar van Rick53
Moest bij Icarus meteen denken aan Drown With Me. Gelukkig zijn alleen de eerste paar seconden zo.
Top plaat, wederom. Op naar Zoetermeer dit najaar!

TONYLUNA schreef:
Icarus al beluisterd en dat is veelbelovend.

Dan.....heb je nog een hoop top albums te beluisteren.

Heb hem net aangeschaft . Inderdaad klinkt uitstekend. Heel sfeervol album. Mmm misschien ineens maar een ticketje aanschaffen voor concert in Zoetermeer
Een 4*