Flume - Hi This Is Flume (Mixtape) (2019)

Australië
Electronic
Label: Future Classic

1. Hi This Is Flume (0:28)
  2. Ecdysis (1:44)
  3. High Beams (3:23)

met slowthai

4. Jewel (3:13)
  5. ╜Φ°⌂▌╫§╜φ°⌂▌╫§╜φ°⌂▌╫§╜φ°⌂▌╫§╜φ°⌂▌╫§╜φ°⌂▌╫§╜φ°⌂▌╫§╜φ°⌂▌╫§╜φ°⌂▌╫§╜φ°⌂▌╫§╜φ°⌂▌╫§╜φ°⌂▌╫§╜φ°⌂▌╫§╜φ°⌂▌╫§╜φ°⌂▌╫§╜φ°⌂▌╫§╜φ°⌂▌╫§╜φ°⌂▌ (0:33)
  6. Dreamtime (2:14)
  7. Is It Cold in the Water? (4:47)
  8. How to Build a Relationship (3:04)

met JPEGMAFIA

15. Daze 22.00 (2:15)
  16. Amber (2:23)
  17. Spring (3:37)
avatar van ni slecht
Machtige comeback van Flume, met onder meer een erg fijn tweeluik gevormd door een remix van Is It Cold in the Water (SOPHIE - Oil of Every Pearl’s Un-Insides (2018) - MusicMeter.nl) en het betere relatie advies, gegoten in een echte banger (How to build a relationship). En beluister deze plaat vooral met de prachtige visualiser erbij (onder meer op youtube terug te vinden).

avatar van Sybrand99
Dit is ronduit geniaal. Loop hier nu al twee dagen non-stop naar te luisteren.

avatar van mkrake
Klinkt sommige momenten erg gaaf maar de “mixtape” duurt met z’n (maar) 38 minuten voor mij toch echt te lang. Allemaal wat stroperig, had wat meer verwacht.

avatar van -SprayIt-
Nee, dit is het niet voor mij. Wat mij betreft een hele stap terug t.o.v. zijn eerdere werk, je kunt anno 2019 echt niet meer aankomen met deze standaard trap met gekke geluidjes, klikjes en te veel gehoorde diepe bassen. Totaal random en onnodig, plastic, effectbejag, geknutsel, eigenlijk gewoon vervelend. Toch wegens de goede productie en gastartiesten nog bijna een krappe voldoende, maar ik geef dit keer geen voordeel van de twijfel.

avatar van ni slecht
Verhoogt naar 4.5, ik blijf maar luisteren naar deze plaat. Hoewel het ergens wel klopt wat -Spraylt- schijft (het is inderdaad geknutsel met effecten en geluiden), kan je het toch niet random of onnodig gaan noemen. Het zit allemaal slim ineen en het vormt een mooi geheel (hoe Ecdysis overvloeit in High Beams en vervolgens naar Jewel zijn goede voorbeelden) met, zoals gezegd, een steengoede productie. Dit is natuurlijk ook veel meer dan wat gekke geluidjes van Harley Streten, laat staan standaard trap, het komt juist heel gevarieerd over. Ik vermoed trouwens dat dit eerder een zijstap is en ben dan ook benieuwd hoe zijn volgende reguliere plaat zal klinken.

Geknutsel met geluidjes of niet, sodeknetter wat is dit hard. In de zin van goed.

avatar van Cellulord
-SprayIt- schreef:
gekke geluidjes, klikjes, diepe bassen. Totaal random.

Key-words die mijn interesse opwekken.

Dit is zo verslavend goed weer van Flume. Als geen enkel andere producer weet hij een samenhang van nieuwe geluiden te smelten tot iets wat over de koptelefoon elk trilhaartje in het oor streelt

avatar van overmars89
Ik ben ook wel erg tevreden over deze mixtape van Flume. Ik vind het dope dat hij niet echt kiest voor het gemak om hits te scoren, maar gewoon echt muziek maakt wat hij zelf heel dope vindt. Daarnaast heeft hij ook nog is goede smaak want hij werkt samen met de 2 hardste rappers van het moment.

Maar goed ik denk eigenlijk dat hij met een volgend album wel met een meer toegankelijke sound komt.
Maar voor nu ben ik hier helemaal content mee.

Gisteren in de AFAS overigens was het wel meer show dan echt een live set. Dat vond ik wel een beetje jammer. Toch deed hij wel veel tracks van deze mixtape, wat me wel weer kon bekoren.