Le Groupe Obscur - Selesȼa (2018)

1 stem

Frankrijk
Electronic / Rock
Label: Midnight Special

1. Bonfleau (2:52)
  2. Planète Ténèbres (5:44)
  3. Apnea (4:08)
  4. Piȼedelula (3:10)
  5. Ȼalaȼetelaea (3:34)
  6. Ȼoȼoȼoda (1:21)
avatar van E-Clect-Eddy
Discogs plaatst het onder Psychedelic Rock / Synthpop maar ondanks dat dit er wel enigszins in terug te horen is, doet het meer denken aan Dream Pop.

Al sinds de losse single L'Oiseau De Feu doet deze act denken aan Cocteau Twins, met de Franse teksten / zang geven ze daar hun eigen draai aan.

De synths zijn inderdaad meer poppy en meer prominenter aanwezig dan bij Cocteau Twins. De zangeres heeft een stem die ergens tussen Kate Bush en Liz Frazer in zit. Ook de bas staat wat meer op de voorgrond, zoals in Planète Ténèbres die een licht 80s sfeertje heeft.

Apnea neigt dan weer meer naar The Cure (met dat iele gitaargeluid) en Siouxsie and the Banshees, wel meer dromerig.

avatar van E-Clect-Eddy
Halfje erbij...

Voor het nummer Planète Ténèbres hebben ze een video gemaakt, opmerkelijk want het is geen single, dat was Piȼedelula en die kreeg GEEN video, dat is dan consequent verkeerd om.