Merging Flare - Revolt Regime (2019)

Finland
Label: Ram It Down

1. Trailblazers (4:11)
  2. Alliance in Defiance (4:38)
  3. Clarion Call (4:12)
  4. The Abyss of Time (4:54)
  5. Mind's Eye (Reaching Out) (4:50)
  6. War Within (4:18)
  7. Midwinter Magic (4:48)
  8. Devastator (4:26)
  9. Sin Against the Sinner (3:29)
  10. The Lucky One (3:52)
avatar van Von Helsing
Acht jaar na het debuut is het tweede album van Merging Flare een feit. Gitarist en songschrijver Kasperi Heikkinen kreeg het druk na het eerste album, Gamma Ray, Amberian Dawn, U.D.O, en nu in Beast in Black, tussen de bedrijven door werkend aan dit album en het eind resultaat is verbluffend.

Veel raakvlakken met het oude Accept, Gamma Ray en Beast in Black. Opener Trailblazers is een razende trein met een pakkend refrein en Alliance in Defiance is wellicht een song die U.D.O graag zou hebben gebruikt voor een nieuw album.

The Abyss of Time zou niet misstaan op een Beast in Black album, vooral door de gebruik van keyboards en het melodieuze karakter.

Bij War Within bespeur ik zelfs Threshold invloeden. Erg geraffineerd zit de gitaarsolo in elkaar.

Het album zelf verveeld geen moment. In het kader van dit genre verfrissend en een vette aanrader!

avatar van gigage
Inderdaad een sterk album. Veel (soms te veel) samenzang en veel melodielijnen die me soms wat aan Valensia deed denken. Geen viool of andere orchestratie hier, slechts wat ondersteuning van wat toetsen. De zanger is echter veel rauwer en durft zo af en toe een Halfordje eruit te gooien. De gitaarsoloos zijn om van te smullen (Devestator!) en hoewel het tempo er flink in zit vooral veel afwisseling.

The Lucky one is een coversongs van Laura branigan (self control, 1984)

Voor fans van Ayreon, Helloween, en eerder genoemde acts door bovenbuurman.