Interpol - A Fine Mess (2019)

Label: Matador

1. Fine Mess (3:15)
  2. No Big Deal (3:49)
  3. Real Life (4:26)
  4. The Weekend (3:04)
  5. Thrones (3:12)
avatar van ni slecht
EP die verder borduurt op Marauder, met opnieuw Dave Fridmann aan de knoppen. Drie van de vijf songs kennen we eigenlijk al: Fine Mess werd een tijdje terug met de wereld gedeeld, en met de aankondiging van deze EP gooien ze er meteen ook het erg fijne The Weekend tegen aan. Real Life werd een tweetal jaar terug al opgenomen in de setlist van hun TOTBL anniversary tour, maar kwam vreemd genoeg niet op Marauder terecht. Desondanks is het misschien wel het meest veelbelovende nummer van de drie, live versies zijn op Youtube terug te vinden. Voor de overige twee nummers is het nog wachten tot 17 Mei.

avatar van Poles Apart
Liefhebbers van het werk van Stan & Ollie?

avatar van mattman
Oeh, een studio versie van Real Life! Da's al genoeg om me te doen uitkijken naar deze EP.

avatar van RichardKoning
Die laten er geen gras over groeien..

avatar van ni slecht
Fine Mess en vooral The Weekend komen nog eens zo veel beter uit in dit geheel, eigenlijk jammer dat die nummers vooraf werden vrijgegeven. Real Life lost de hoge verwachtingen helemaal in, verrassend genoeg met een toch wel a-typisch Interpol gitaar rifje, knap! De afgemeten intro van afsluiter Thrones past volledig in de rode lijn van deze plaat en Marauder. Is dit een afgesloten hoofdstuk, of welke richting gaat deze band uit? Er is zeker geen sprake van creatieve armoede, dat stemt toch gerust.

avatar van frolunda
Zeer degelijke EP van Interpol,al is dat misschien niet helemaal de goede omschrijving.De wat gruizige sound en hier zeker aanwezige scherpe randjes bevallen me wel.Net als de wat gekwelde zang.
Dat zorgt te samen toch voor een aangenaam (opnieuw niet het best gekozen woord) totaal geluid.
Het niveau van de nummers is redelijk constant maar Fine Mess en Real life kunnen me voorlopig het meest bekoren,zonder de andere nummers te kort te doen.
Ik heb de band een tijdje links laten liggen maar A Fine Mess gaat daar zeker verandering in brengen.
Sterk plaatwerk.

Toch een tegenvaller dit. Waar op Marauder de rauwe sound goed tot z'n recht komt, valt deze sound hier bij mij compleet verkeerd. Klinkt m.i. erg rommelig. Hoop niet dat er nog zo'n album volgt.

avatar van Mausie
cristiu2 schreef:

Kan mij hier helemaal in vinden. Alleen Fine Mess ontstijgt het niveau. Eerste onvoldoende die ik aan Interpol uitdeel, zwarte bladzijde.