upsammy - Wild Chamber (2019)

Electronic
Label: Nous'klaer

1. I Live Here (6:41)
  2. Screaming Colours (6:13)
  3. Why Are You Sitting Here? (1:11)
  4. Each So Deep (5:07)
  5. Wild Chamber (4:22)
  6. Blue Cornflower (1:14)
  7. Meddle in It (6:32)
  8. Between the Stone (4:53)
avatar van panjoe
panjoe (moderator)
Mooie hoes. En eerste single Wild Chamber klinkt alvast gaaf.

avatar van Noere
Previews zijn te vinden op soundcloud. Kijk hier wel naar uit. Wild Chamber is mooi gedaan

avatar van Manuel
Op het Nous'klaer label, dus maar even checken. De naam zei me niks, maar ze kwam blijkbaar ook al op het toffe Paerels (2017) langs.

Manuel schreef:
De naam zei me niks, maar hij kwam blijkbaar ook al op het toffe Paerels (2017) langs.
Maak er maar "zij" van upsammy is Thessa Torsing uit Utrecht. De naam upsammy is overigens gebaseerd op het nummer van Ramses Shaffy ('hoog Sammy, kijk omhoog').

Ben ook erg benieuwd naar deze plaat. Screaming Colours en Wild Chamber zijn alvast prima.

Sommige tracks doen me (terug)denken aan 90s IDM, maar op een goede manier (krijg gelijk zin om weer wat oude Warp releases op te graven).

Toch klinkt het allemaal fris en heeft het ook een vreemd randje (zoals Oneohtrix Point Never dat bijvoorbeeld ook kan), zodat het niet saai wordt. Zeker iets om in de gaten te houden dit.

avatar van panjoe
panjoe (moderator)
Op basis van de previews vind ik vooral Meddle in It te gek, heerlijk onheilspellend sfeertje. Maar het klinkt allemaal zeker niet verkeerd. Alle tracks hebben inderdaad een Warp-achtige vibe.

Hele album is inmiddels beschikbaar en sijpelt nu voor het eerst langzaam mijn oren in. Erg prettige plaat. Vliegt nergens uit de bocht en slaat nergens de plank mis. Gewoon een mooi geheel met toch een beetje een nostalgisch 'idm' geluid.

Of het op lange termijn blijft boeien zal de tijd nog moeten uitwijzen, maar ik denk dat dat wel goed komt. Favoriet tot nu toe is Screaming Colours waarbij met verschillende maatsoorten wordt gespeeld en alles toch heel mooi in elkaar doorvloeit, zoals Autechre dat ook zo goed kon in nummers als Cipater en Cfern .

avatar van Cellulord
Nou, ik zag al die 4* en had dus wel iets meer verwacht.
Neen, slecht is het niet, maar het klinkt mij toch wat te gewoontje, zo'n plaatje dat je vlug weer vergeten bent.
Ik kende haar reeds van een split-EP met BFTT op het Whities label (Bandcamp), maar ook daar gaan de sterren voornamelijk naar BFTT.

Ik vraag me ook af of dit nu extra sterren krijgt omdat dit een plaatje van Nederlandse bodem is?