Chaos Magic - Furyborn (2019)

geen stemmen

Finland / Chili
Metal / Rock
Label: Frontiers

1. You Will Breathe Again (4:17)
  2. Furyborn (4:02)

met Tom Englund

3. Like Never Before (4:01)
  4. Beware of Silent Waters (4:47)

met Mystheria

5. Falling Again (4:22)

met Nasson

6. Bravely Beautiful (4:38)

met Ailyn Gimenez

7. Throw Me to the Wolves (3:27)
  8. I'd Give It All (3:57)
  9. Path of the Brave (4:04)

met Ronnie Romero

10. My Affliction (4:26)
  11. I'm Your Cancer (4:04)
avatar van gigage
Frontiers brengt vandaag maar liefst twee symphonic power metal albums uit en beiden uit het verre en onverstaanbare land der Finnen. Chaos Magic is female frontend en gebruikt her en der wat gast vocalisten. De ex- member Timo heeft helemaal geen zanger en vult Timo Tolkki's Avalon - Return to Eden (2019) uitsluitend met gast vocalisten.

Chaos Magic vult geen gat in de markt. Het luistert lekker weg en het brave maar uiterst proffesionele plaatje zal niemand voor de schenen schoppen zo merk ik op na de openingsnummers. De gitaarriffs zijn ter opvulling maar dat is niet ongebruikelijk in deze scène. Voor mij klinkt dit allemaal net iets te gemaakt, maar er zullen vast fans van het genre zijn die daar doorheen kunnen prikken. Op naar frontierelease nummer twee .