7 Miles to Pittsburgh - Revolution on Hold (2019)

Label: Suburban

1. Bad Enough (4:52)
  2. Olympus (4:32)
  3. I Feel Your Pain (5:44)
  4. Sound (4:44)
  5. Think (4:33)
  6. Brave New World (4:53)
  7. God Only Knows (5:09)
  8. Time (4:39)
  9. Only a Fool (4:43)
avatar van vielip
Het tweede album van dit veelbelovende gezelschap. Het debuut was een onverwachte voltreffer dus de verwachtingen wat betreft de opvolger zijn alvast hooggespannen. Heb net het nummer Olympus geluisterd en ik moet zeggen dat het aardig in lijn met het voorgaande werk ligt. Benieuwd naar de rest!

avatar van bas2204
Morgen naar deze band live. Eens zien hoe de nieuwe nummers live klinken. Daarna eens het album zelf beoordelen

avatar van lemon
Leuk album met een verrassende stijl. Ergens tussen melodieuze rock en prog in. Zanger Andrew Elt klinkt anders dan ik me herinner van Sleeze Beez maar zeker niet minder.

avatar van Leptop
Prima album van Nederlandse bodem. Stevige rock met catchy deuntjes en goed volwassen spel.

avatar van jailhouserocker1
Zo jammer en zo onverdiend dat er niet of nauwelijks belangstelling is voor deze band. De eerste cd staat hier niet eens op de site en deze heeft maar 4 stemmen . Terwijl het gewoon hele goede albums zijn met inderdaad wat verschillende stijlen, maar over het algemeen is het hardrock met Elt als goede zanger en zeker ook met fijn gitaarwerk. Wat moet een (Nederlandse) band nog meer doen om wat aandacht te krijgen.

avatar van vielip
Ja dit album is, net als het debuut, een klein pareltje in de vaderlandse (hard)rock wereld wat mij betreft. Op dit tweede album krijgt de hammond wat meer ruimte. Dat geeft het geheel net even een iets andere kleur dan het debuut. Beide albums liggen me erg goed. Dat Elt kan zingen bewijst de beste man al jaren. Eerst natuurlijk in Sleeze Beez en in wat recentere jaren in diverse cover dan wel tribute acts van o.a. Led Zeppelin en AC/DC. Maar naast Elt zijn de overige bandleden ook meer dan gemiddeld. De gitarist is geloof ik normaal gesproken drummer bij Komatsu. Hoe bedenk je het!? De beste man tovert de fraaiste licks en riffjes uit z'n instrument. Bassist Martin Helmantel speelde vroeger in Elegy en kent het klappen der zweep dus ook wel. Hetzelfde geldt voor drummer Bruinenberg. Waarom dit gezelschap niet meer bekendheid geniet is een goede en terechte vraag. Zal voor een groot deel komen doordat Elt ook en vooral tourmanager is van o.a. Walter Trout. Aangezien hij daar een prima boterham aan overhoud zal hij 7 Miles niet zomaar voorrang geven. De optredens zijn (te) schaars om bij een breder publiek in the picture te komen vrees ik. Via een welingelichte bron hoorde ik dat de mannen bezig zijn met album nummer 3. Ik ben in ieder geval heel erg benieuwd! Nu de rest nog...

avatar van jailhouserocker1

Hahaha, ja ik vond het al vreemd want ik dacht dat ik al een reactie op dit album gegeven had. Maar het staat dus niet als dezelfde band vermeld. Strange.

2 ijzersterke albums, en live is het helemaal genieten. Je snapt inderdaad niet, dat niet meer muziekliefhebbers deze geweldige band ontdekt hebben. Vroeger zou ik me daar erg druk over maken, maar nu draai ik gewoon lekker I feel your pain. snoeihard natuurlijk!!
en nu wachten op de derde boreling.

avatar van vielip
Heb via via vernomen dat het een dubbel album gaat worden. Afwachten of dat zo is...