Nebula - Holy Shit (2019)

Label: Heavy Psych Sounds

1. Man's Best Friend (4:56)
  2. Messiah (4:28)
  3. It's All Over (4:58)
  4. Witching Hour (4:12)
  5. Fistful of Pills (1:48)
  6. Tomorrow Never Comes (7:11)
  7. Gates of Eden (3:39)
  8. Let's Get Lost (4:40)
  9. The Cry of a Tortured World (7:12)
avatar van frolunda
Na een pauze van zo'n jaar of zeven pakte,de ook uit Palm springs,Californië afkomstige Stoner formatie Nebula twee jaar geleden de draad weer op.Holy shit is het eerste resultaat van die reünie,en alhoewel nergens verrassend of zo is het eigenlijk best een aardig album geworden.
De negen songs vallen stuk voor stuk in de categorie overstuurde en gruizige stonerrock die zo af en toe ook nog eens lekker over de top gaat.En Nebula komt op onder meer de opener Man's Best Friend,Let's Get Lost en Witching Hour met enkele heerlijke riffs voor de dag,ofschoon die van het laatst genoemde nummer me wel erg bekend voorkwam.
Enige keerzijde is de niet al te sterke zang van (tevens) gitarist Eddie Glass,zijn stem past qua geluid wel bij dit genre maar is gewoon niet echt goed/mooi en ook (al dan niet bewust) wat ver naar achteren gemixt.
Voor de rest valt er echter weinig te klagen over Holy shit.

avatar van Supersid
Dik prima album, zonder meer.