3TEETH - Metawar (2019)

Label: Red

1. Hyperstition (1:00)
  2. Affluenza (3:37)
  3. Exxxit (3:32)
  4. American Landfill (3:08)
  5. President X (3:40)
  6. Altær (4:06)
  7. Time Slave (3:27)
  8. Bornless (3:27)
  9. Surrender (4:04)
  10. Sell Your Face2.0 (3:49)
  11. Blackout (3:49)
  12. The Fall (4:33)
  13. Pumped Up Kicks (4:31)
avatar van E-Clect-Eddy
Volgens Discogs: Industrial, Heavy Metal en daarmee zitten ze in het vaarwater van acts als Ministry (hiervoor hebben zij al eens het voorprogramma verzorgt aldus Wikipedia). Dit klinkt iets meer gelikte.

Pumped Up Kicks blijkt een fijne cover te zijn van Foster the People... en dan klinken ze ook wel als Marilyn Manson.

Enkele singles en het vorige album staan ook op Bandcamp

avatar van james_cameron
Derde en tot nu toe beste album van deze amerikaanse Industrial metalband, al zegt dat helaas niet zoveel, aangezien de vorige twee albums erg matig waren. Het songmateriaal is ditmaal iets minder eentonig, met vooral wat meer variatie in de zangpartijen, maar het blijft behelpen. Nog steeds weet de band geen pakkende songs te schrijven.

avatar van E-Clect-Eddy
Hun cover van Pumped Up Kicks is één van mijn favoriete nummers van dit jaar: is ook al meer dan een miljoen keer beluisterd alleen al op Spotify.