Pelican - Nighttime Stories (2019)

Label: Southern Lord

1. WST (3:11)
  2. Midnight and Mescaline (4:56)
  3. Abyssal Plain (4:48)
  4. Cold Hope (6:57)
  5. It Stared at Me (3:22)
  6. Nighttime Stories (6:35)
  7. Arteries of Blacktop (6:33)
  8. Full Moon, Black Water (8:01)
avatar van frolunda
Lekker plaatje dit,en alhoewel ik lang niet alles van het kwartet uit Chicago ken heeft de band me nog nooit teleurgesteld.De instrumentale metal van Pelican doet me soms wel een beetje denken aan de uit Venlo afkomstige oudgedienden Gore,met dien verstande dat de eerste groep toch een stuk minder Spartaans klinkt en steeds vaker ruimte geeft aan de melodielijn .En op hun nieuwste en zesde album Nighttime Stories gaan ze ook regelmatig de rockkant op.
Zolang ze dat doen met composities,van het op deze plaat,grotendeels aanwezige niveau heb ik daar geen problemen mee.Alleen Abyssal Plain en WST,ofschoon zeker geen slechte songs,kunnen me (nog) niet voor de volle 100% overtuigen.Maar het overige materiaal zijn stuk voor stuk ijzersterke nummers met Cold Hope en (vooral) Midnight and Mescaline als voorlopige uitschieters.
Prima album.