Allusinlove - It's Okay to Talk (2019)

Label: Awal

1. Full Circle (3:36)
  2. All My Love (3:39)
  3. Lucky You (4:40)
  4. Sunset Yellow (3:46)
  5. All Good People (4:44)
  6. Bad Girls (4:14)
  7. Lover I Need a Friend (4:08)
  8. I'm Your Man (2:52)
  9. Happy Eyes (3:53)
  10. It's Okay to Talk (3:56)
  11. The Deepest (3:43)
avatar van WoNa
Lekker enthousiast plaatje wel.

avatar van WoNa
allusinlove heette hiervoor allusondrugs. Als dat een tendens is dan staat ons in de nabije toekomst allusaremarried, iets later alluswithkids en nog iets later allusonexwives te wachten. Of zoiets. De bandnaam aanpassen aan de levensfase. Het zou ook iets zijn voor De Jeugd van Tegenwoordig bijvoorbeeld.

Maar, alle gekheid op een stokje. allusinlove is een band die zich niet vreselijk onderscheidt van het gros van bands in het rock/punkrocksegment, maar wel iets doet wat niet alle bands goed kunnen, de energie die in hun muziek samengebald zit succesvol op plaat vangen. Dat is toch de hoofdgedachte die bij mij opkomt als ik naar It's Okay To Talk luister.

Daarnaast is dit een Engelse band en die zijn over het algemeen melodisch iets sterker dan hun Amerikaanse voorbeelden. Ook allusinlove laat dat maar weer eens zien.

Waarom moeilijk doen als het makkelijk kan? allusinlove maakt dat Nederlandse gezegde meer dan waar op deze plaat. Mijn eerste indruk was die van een album dat begint, doorraast en ineens ophoudt. Bij betere beluistering werkt de band wel degelijk met meer subtiele lagen, maar het feit dat de hoofdindruk daardoor niet verandert, geeft aan dat het met het vangen van energie wel goed gezeten heeft.

Dit is een bewerking van een Engelstalige post op WoNoBloG.