Mabel - High Expectations (2019)

Pop / R&B
Label: Polydor

1. High Expectations [Intro] (1:27)
  2. Bad Behaviour (3:25)
  3. Don't Call Me Up (2:58)
  4. FML (3:12)
  5. We Don't Say... (3:11)
  6. Selfish Love (3:12)

met Kamille

7. Lucky [Interlude] (1:14)
  8. Mad Love (2:49)
  9. Trouble (3:28)
  10. Put Your Name on It (3:41)
  11. Stckhlm Syndrome [Interlude] (2:25)
  12. OK (Anxiety Anthem) (3:36)
  13. I Belong to Me (2:38)
  14. High Expectations [Outro] (2:25)
  15. Finders Keepers * (4:28)

met Kojo Funds

16. Fine Line * (3:32)
  17. My Lover * (3:12)
  18. Ring Ring * (3:38)

met Rich The Kid

19. Cigarette * (3:08)
  20. Not Sayin' * (3:43)
  21. Don't Call Me Up [R3HAB Remix] * (2:33)
  22. One Shot * (3:55)
  23. Thinking of You * (3:34)
avatar van E-Clect-Eddy
Tracks 15 tot en met 20 lijken met een eerder uitgebrachte EP...een bonus-cd misschien?

avatar van Emile93
Klinkt lekker!!! Mabel heeft een lekkere stem en het luistert allemaal prima weg. Zeker niet spannend, maar wel prettig in het gehoor!

avatar van Arrie
E-Clect-Eddy schreef:

Het zijn in ieder geval allemaal eerder uitgebrachte singles. Behalve Not Sayin' wellicht, die ken ik niet.

avatar van Marco van Lochem
De Spaans/Engels/Zweedse zangeres brak dit jaar door met de aanstekelijke single “DON’T CALL ME UP”, dat in de Nederlandse Top 40 de tweede plaats wist te bereiken en op dit moment al 23 weken in die lijst staat. Ze werd op 20 februari 1996 geboren als Mabel Alabama Pearl McVey in Málaga Spanje en bracht in 2015 haar debuutsingle “KNOW ME BETTER” uit, dat geen succes werd. Langzaam werkte ze aan haar carrière en met “HIGH EXPECTATIONS” hoopt ze de hoge verwachtingen in te kunnen lossen. Het album luistert als een compleet album, aangezien het album opent en sluit met een “INTRO” en “OUTRO”. Daar tussen staan 12 prima te beluisteren songs, waaraan de zangeres zelf heeft meegeschreven. De verschillende producers zorgen er niet voor dat het album als los zand aan elkaar hangt. Dat moet dan toch de kwaliteit van de liedjes zijn, die allemaal een dikke voldoende scoren. De stem van Mabel is prettig, maar het ontbreekt haar aan iets authentieks, waardoor haar stem uit duizenden herkenbaar. Dat zorgt er echter niet voor dat het album minder is, in tegendeel, goede liedjes, prima gemusiceerd en gezongen. “HIGH EXPECTATIONS” voldoet op alle fronten aan de verwachtingen en nu is het afwachten of dit het begin van een grote en lange succesvolle carrière is.

avatar van E-Clect-Eddy
Marco van Lochem Mabel, was al veel eerder in Engeland doorgebroken met een andere single Finders Keepers (?) in 2017. Bovendien hebben haar paps en mams ook een bak aan ervaring en hits op hun namen staan (plus half-ooms en tantes). Dus haar succes zou geen verrassing moeten zijn.

Cameron McVey | Discogs > de man achter All Saint / Sugababes / Neneh Cherry (< haar moeder)

Maar je hebt gelijk dat het wel meer een eigen gezicht / eigen geluid mag hebben.

avatar van musicfriek
Ok, weer wat geleerd, wist niet dat ze de dochter van Neneh Cherry is

avatar van Arrie
En vergeet niet dat Marlon Roudette haar broer is en heeft meegewerkt aan die eerste doorbraaksingles als Finders Keepers en Fine Line enzo.

avatar van E-Clect-Eddy
De bonustrack Not Sayin' is erg fijn, interessanter dan een half gros van de reguliere albumtracks.

Goed genoeg om als single uit te brengen

Mager album dat naast het aanstekelijke 'Don't call me up' weinig verrassends in huis heeft.
In hetzelfde genre brengen recent Sigrid end Carly Rae Jepsen veel sterkere albums uit.

avatar van MIAB
Ik heb nog maar zelden meegemaakt dat een overvol album een goed gemiddelde krijgt. Wat mij betreft voldoen 12 tot 15 nummers prima voor een heel album. Ik heb ook nog de versie waar "God is a Dancer" op staat (MP3). Dit is dan wel weer een welcome aanvulling. Niettemin komt Mabel niet verder dan een goede 3,5* Haar hit Don't Call Me Up vind ik echt een fijn nummer. Vooral met clip.

Bad Behaviour (3:25) 3,0
Don't Call Me Up (2:58)  4,5