Turilli / Lione Rhapsody - Zero Gravity (2019)

Alternatieve titel: Rebirth and Evolution

geen stemmen

Italiƫ
Label: Nuclear Blast

1. Phoenix Rising
  2. D.N.A. (Demon and Angel)

met Elize Ryd

7. Multidimensional
  8. Amata Immortale
  9. I Am

met Mark Basile

10. Arcanum (Da Vinci's Enigma)
  11. Oceano *

met Sascha Paeth en Arne Wiegand

• vanaf vrijdag 28 juni te koop
avatar van Red Sail
Phoenix Rising vind ik wel weer heel erg goed. Hoewel ik de laatste Rhapsody of Fire (van Staropoli) verrassend sterk vind, is Turilli als componist toch weer een maatje groter. Phoenix Rising maakt ook meteen duidelijk dat deze Turilli/Lione Rhapsody eigenlijk niets anders is dan LT Rhapsody met Lione op zang. Sound ligt helemaal in het verlengde hiervan. En Lione klinkt dan weer net iets beter dan Conti. (Die overigens nu is neergestreken bij Twilight Force (dat weer meer als Rhapsody (of Fire) klinkt dan Rhapsody (of Fire) zelf)

Ben benieuwd naar het gehele album, en toch fijn dat Turilli snel weer van zijn voornemen is teruggekomen om zich af te keren van de metal en voor Adele te gaan schrijven