Thy Art Is Murder - Human Target (2019)

Australiƫ
Label: Nuclear Blast

1. Human Target (3:31)
  2. New Gods (3:01)
  3. Death Squad Anthem (3:13)
  4. Make America Hate Again (3:14)
  5. Eternal Suffering (5:05)
  6. Welcome Oblivion (3:36)
  7. Atonement (3:59)
  8. Voyeurs Into Death (3:30)
  9. Eye for an Eye (4:55)
  10. Chemical Christ (4:24)
avatar van james_cameron
Het eerdere werk van deze australische deathcore-band was voor mij een brug te ver, maar dit album smaakt mij bijzonder goed. Alles is hier wat compacter en minder schreeuwerig, met veel ruimte voor heerlijk zwaar gitaarwerk en fijne botte breakdowns. De ruige intense zangpartijen zijn ditmaal ook eersteklas. Tien uitstekende tracks, geen enkele misser. Het doet allemaal sterk denken aan het werk van genregenoten Whitechapel, maar aangezien die het de laatste jaren wat melodieuzer aan doen kunnen fans van die band blindelings overstappen.