Jordan Rakei - Origin (2019)

Nieuw-Zeeland
R&B / Soul
Label: Ninja Tune

1. Mad World (3:15)
  2. Say Something (2:40)
  3. Mind’s Eye (4:06)
  4. Rolling Into One (4:19)
  5. Oasis (4:20)
  6. Wildfire (4:08)
  7. Signs (2:59)
  8. You & Me (4:14)
  9. Moda (2:56)
  10. Speak (4:47)
  11. Mantra (5:48)
avatar van FlyLo
Album begint uitstekend maar deemstert een beetje weg naar het einde

avatar van andnino
Fijn geproduceerd, lekker in het gehoor liggend, een fijne stem. Is hier een patroon te zien? Ja, dat van een plaat die behoorlijk zoet is maar spanning en originaliteit grotendeels links laat liggen. Het heeft absoluut zijn fijne momenten (Mad World en You & Me vind ik heel fijn), maar op veel andere nummers gebeurt er gewoon net iets te weinig. Dat Rakeis stem precies op die van Jamie Woon lijkt (die in precies hetzelfde genre handelt), helpt ook niet. Een hele krappe 3,5*.

avatar van Reijersen
Prima plaatje weer van Jordan Rakei, die een fijne blend maakt van electronic, r&b, soul en funkyness. Louter fijne nummers waarin hij kundig laveert tussen al deze stijlen. De ene keer met wat meer tempo, de andere keer weer wat rustiger. Ik heb nergens iets op aan te merken, maar ook niet per se op te merken. Een album dat één geheel vormt.