Bill Callahan - Shepherd in a Sheepskin Vest (2019)

Folk / Rock
Label: Drag City

1. Shepherd’s Welcome (2:22)
  2. Black Dog on the Beach (2:30)
  3. Angela (2:47)
  4. The Ballad of the Hulk (4:04)
  5. Writing (3:06)
  6. Morning Is My Godmother (2:10)
  7. 747 (3:26)
  8. Watch Me Get Married (3:10)
  9. Young Icarus (2:48)
  10. Released (2:22)
  11. What Comes After Certainty (3:42)
  12. Confederate Jasmine (3:40)
  13. Call Me Anything (2:26)
  14. Son of the Sea (4:13)
  15. Camels (2:59)
  16. Circles (2:28)
  17. When We Let Go (2:17)
  18. Lonesome Valley (4:16)
  19. Tugboats and Tumbleweeds (4:12)
  20. The Beast (4:37)
avatar van Teunnis
Van zeven en acht nummers naar twintig. Worden het veel kortere liedjes of een dubbelalbum?

avatar van Bruno_6
Oei, deze zag ik totaal niet aankomen. Ik ben zeer benieuwd!

avatar van Venceremos
Hij heeft een betrekkelijk lange tijd geen nieuw materiaal uitgebracht dus het zou zomaar kunnen die dubbelaar.

Plus een optreden, eindelijk!

avatar van Poles Apart
Teunnis schreef:

It’s a different kind of record. Bill’s now writing from somewhere beyond his Eagle-Apocalypse-River headspace, and 'Shepherd In a Sheepskin Vest' is very much its own beast. The songs are, by and large, shorter, and there are more of them. It took almost all of the previous three albums to add up to that many. Plus, twenty’s a lot of songs! But again, it goes a lot deeper than that.

Zie hier.

avatar van nico1616
6 jaar na Dream River, een dubbelaar! Ik kan niet wachten

avatar van nelnontwisa
Prachtige hoes!

Eindelijk.....!

avatar van supersonischeboem
Hier ben ik heel, heel erg benieuwd naar.
Fijn artikel overigens.

avatar van philtuper
Vind de hoes onheilspellend matig eerlijk gezegd. De laatste keer dat Bill me van de sokken gefluisterd heeft was trouwens met A River Ain't Too Much to Love toen ie nog Smog was. De eerste klanken van dit album overtuigen me ook niet echt moet ik zeggen. Waar zijn praatzang me vroeger bij tijd en wijle bij de strot greep irriteert ie me nu af en toe. En mis ik een stukje beklijving, spanning, I don't know. Te lief misschien. Maar het is nog vroeg dus dat kan nog allemaal veranderen.

avatar van Venceremos
Selectie van 6 nrs. zojuist toegevoegd aan Spotify.

avatar van Bruno_6
Venceremos schreef:
Selectie van 6 nrs. zojuist toegevoegd aan Spotify.

De eerste zes nummers van het album.
1. Shepherd’s Welcome (2:22)
2. Black Dog on the Beach (2:30)
3. Angela (2:47)
4. The Ballad of the Hulk (4:04)
5. Writing (3:06)
6. Morning Is My Godmother (2:10)

avatar van Venceremos
De contrabas op Angela is alvast zeer fraai, evenals Side 1's afsluiter.

avatar van Venceremos
Side 2 (#7-#11) ook toegevoegd.

avatar van supersonischeboem
Heerlijk dit. Althans, dat wat we al mogen horen.

avatar van E-Clect-Eddy
Vanaf vandaag tijdelijk te beluisteren, vóór de officiële release volgende week vrijdag, via een stream van NPR first listen

E-Clect-Eddy schreef:

JA JA JA HEEERLIJK.

Toch redelijk teleurgesteld op het eerte gehoor, kabbelt allemaal wel erg door zonder veel hoogtepunten of passages die überhaupt blijven hangen. Aangezien Bill een aantal van mijn favoriete albums van de laatste 25 jaar heeft gemaakt ga ik er in de toekomst zeker wel nog een aantal keer voor zitten. Hopelijk een groeier.

avatar van Lura

When we let Go ❤️

Circles ❤️

avatar van wexxel99
[/quote]
Het niveau van Sometimes I wish we were an eagle gaat hij natuurlijk nooit meer halen, maar het album is absoluut weer de moeite waard. [/quote]

Dat vind ik veruit zijn minste, hoop dat hij dat album veruit gaat overstijgen

avatar van peterd
Circles dat is voor mij toch een ultiem lied over rouw
"Death is beautiful
We say goodbye to many friends
Who have no equals"

avatar van De Daniël
Sometimes I Wish We Were An Eagle is toch wel een van de mooiste albums die ik ken. Heeft wel een speciaal plekje ingenomen na 10 jaar luisteren. Weet nog goed dat ik voor het eerst Eid Ma Clack Shaw hoorde en echt het gevoel had naar iets te luisteren dat ik nog nooit had gehoord.
Ook Smog-werk kan ik zeker waarderen, maar dan vooral losse nummers en niet zozeer hele albums. 'Drinking At The Dam' bijvoorbeeld, met de zin "For the first part of my life, I thought women had orange skin". Dat soort teksten blijven me altijd wel bij. Knap wat deze man allemaal voor gevoelens weet op te roepen met zijn ogenschijnlijk simpele liedjes.

Welnu, dat was even mijn ode aan Callahan. Heb dit nieuwe album nog niet gehoord, maar ben er wel zeer benieuwd naar natuurlijk. Ga er binnenkort even goed voor zitten. Hopelijk komt het enigzins in de buurt van Sometimes I Wish.

avatar van XtReM3 SkILLz
De Daniël schreef:

Mooi dat je drinking at the dam ook zo kan waarderen. Voor mij persoonlijk ook een meesterwerk.

XtReM3 SkILLz schreef:

Holding back what I can
But the power is so much

PS : Man, de tweede helft van dit album is echt weergaloos.