Underworld - DRIFT Episode 3 (2019)

Alternatieve titel: ''HEART''

Electronic
Label: Smith Hyde Productions

1. Dune (10:31)
  2. Custard Speed Talk (9:42)
  3. This Must Be Drum Street (5:55)
  4. Pinetum (12:09)
  5. Poet Cat (5:40)
ohmusica
Underworld doet Underworld, hun ambient-achtige acid, nu zonder al te veel pretenties, en dat is geen schande want ze hebben hun punt al gemaakt, nu weer een hele poos geleden, daar kom je toch niet meer overheen, maar ze kunnen hét (zoals bij de meeste bands) niet laten en waarom ook niet als je alle skills in huis hebt, want het klinkt best okée hoor wat mij betreft, met name nr. 2 en vooral 5.

avatar van E-Clect-Eddy
Poet Cat klinkt geïnspireerd door Papa was a Rolling Stone van The Temptations

Lekker rustig deze keer. Ik hou wel van de vibe, ook al ben ik meestal gek op hun uptempo nummers. Kan nog wel eens gaan groeien denk ik.

Ik word er gewoon blij van. Van deel 1 t/m 3. Wat mij betreft steekt deel 2 er écht bovenuit. Mellow. Het schiet alle kanten op. Soms fragmenten klassiek, dan weer jazz, zelden beukende techno. Daarvoor moet je ze denk ik 'live' ervaren. Daar is ook niet echt iets mis mee.

Underworld is gewoon nieuwe wijn in oude flessen. Met een lekker stukje Franse/Italiaanse/Spaanse kaas.......

Ik heb al zin in deel 4. En daar zijn nog weinig artiesten in geslaagd.