Narnia - From Darkness to Light (2019)

1 stem

Zweden
Uitgebracht in eigen beheer

1. A Crack in the Sky (4:24)
  2. You Are the Air That I Breathe (4:12)
  3. Has the River Run Dry? (5:09)
  4. The Armor of God (4:16)
  5. MNFST (4:26)
  6. The War That Tore the Land (4:30)
  7. Sail On (5:43)
  8. I Will Follow (4:01)
  9. From Darkness to Light, Pt. I (5:00)
  10. From Darkness to Light, Pt. II (3:44)
avatar van gigage
Niet elke Scandinavische band zingt over vikingen, Noorse Mythologie of gaat met Bor de wolf naar het Enge donkere bos. Uiteindelijk is ook daar de missie al dan niet met zwaard volbracht en Narnia bezingt hun rotsvaste geloof in allerlei cliché teksten met maximaal twee lettergrepen. En dat leidt behoorlijk af van de op zich best aardige composities. De zanger mist ook wat pit in zijn stem. You are the air that I breath komt er toch niet al te overtuigend uit. Ik wijt het maar aan gebrek aan talent en niet aan een geloofscrisis. Later herpakt hij zich wel maar er zijn zangers die beter bedeeld zijn.
De twee afsluitende parts 1 & 2 vormen samen de epische afsluiter (dream theater-like) en dat is tevens de highlight van dit power prog album.