Of Monsters and Men - Fever Dream (2019)

IJsland
Label: Republic

1. Alligator (3:04)
  2. Ahay (2:56)
  3. Róróró (4:21)
  4. Waiting for the Snow (3:43)
  5. Vulture, Vulture (2:56)
  6. Wild Roses (4:02)
  7. Stuck in Gravity (4:24)
  8. Sleepwalker (3:19)
  9. Wars (3:37)
  10. Under a Dome (4:33)
  11. Soothsayer (3:35)
avatar van AstroStart
1,0
Wat een teleurstelling. Van het (nog enigszins authentieke) geluid van de eerste twee albums is weinig te horen. Matige gladde elektropop, niet echt memorabel.

avatar van AOVV
1,0
Nogal zoutloze pop die zo duidelijk als wat op commercieel succes lijkt te mikken, jammer genoeg. Het debuut is nochtans zeer de moeite, dit is helemaal niets meer. Ik had er toch wat meer van verwacht.

1 ster

avatar van wvv89
Rare keuze. Had verwacht dat het vervolg van het debuut (Beneath the Skin) juist gemikt was op commercieel succes (zeker na de hit Little Talks), maar dat was een verfrissende plaat. Misschien toch niet gebracht waar ze op hoopte en met Fever Dream geprobeerd om opnieuw hits te scoren. Pakt naar mijn mening ook slecht uit.

avatar van Grecio
1,5
Ik vond Wars oprecht een tof nummer dus ik denk laat ik even de rest checken. Wat hiervoor is geschreven is helemaal juist, wat een ongeïnspireerde nummers.

avatar van Gladius
Dit klinkt in ieder geval totaal anders dan hun vorige albums. Als ze in dezelfde lijn doorgingen zoals voorheen, zou dat wellicht ook als al te gemakkelijk en meer van hetzelfde worden bestempeld.
Om nu hier meteen al 1,5 voor te geven, dat lijkt me een veel te zwaar verdict. Ik kan sommige nummers best wel smaken. 3* om te starten.

avatar van joko150
echt niet eerlijk om dit 1 ster te geven.....

avatar van Markus
Het is zeker anders dan de twee voorgaande albums. Maar zoals Gladius al aangeeft, het zou ook weer saai zijn als ze op dezelfde weg hadden voort gegaan. Vind het album persoonlijk echt niet zo slecht als de meesten beweren. Maar hoger dan 3/3,5 ster scoort het voor mij ook niet.

avatar van Pinsnider
Hoorde ik op Pinguin Radio een heel tof liedje voorbijkomen! Alligator! Bleek het om het, voor mij tot nog toe hemeltergende, Of Monsters and Men te gaan! Maar geen enkel opportunisme is me vreemd, dus hup: vooroordelen aan de kant en de hele plaat luisteren!! Man, man, man wat een opgave. Alligator is prachtig. Maar de rest mensen. De rest.....