All Things Fallen - All Things Fallen (2019)

Zweden
Label: Blackoak

1. I Wait for You (4:58)
  2. Mirages (6:08)
  3. In the Divide (7:30)
  4. Ex Nihilo (6:19)
  5. When Your Heroes Fall (5:37)
  6. Introspection (9:15)
avatar van ProGNerD
Nieuw Prog-Metal pareltje uit Zweden; veelbelovend debuut ! Heerlijk duister sfeertje en thema, zonder dat het te zwaar wordt. Perfecte balans en dosering van zware riffs / drums, synths, koortjes / samenzang, gitaarsolo's en gesproken samples waardoor het fris en boeiend blijft..

avatar van Ayreonfreak
Volgens mij klopt de tracklisting niet op deze pagina. Er ontbreken twee nummers, Retribution (5:10) en
A Way Home (7:58). Weliswaar worden ze als bonustracks gekenmerkt, maar ze staan in ieder geval op elke uitgave.

avatar van james_cameron
Best oké progressieve metal uit Zweden, vooral op instrumentaal vlak de moeite waard. De zanger is niet slecht maar tilt wat mij betreft het songmateriaal niet naar een hoger niveau. Het album boeit gelukkig over de hele lengte, maar men mag het gaspedaal wel wat vaker indrukken, zoals tijdens het lekkere When Your Heroes Fall.