Bleached - Don’t You Think You’ve Had Enough? (2019)

Uitgebracht in eigen beheer

1. Heartbeat Away (3:25)
  2. Hard to Kill (3:26)
  3. Daydream (3:39)
  4. I Get What I Need (1:46)
  5. Somebody Dial 911 (3:26)
  6. Kiss You Goodbye (3:15)
  7. Rebound City (3:46)
  8. Silly Girl (3:03)
  9. Valley to LA (3:27)
  10. Real Life (2:44)
  11. Awkward Phase (3:23)
  12. Shitty Ballet (3:43)
avatar van E-Clect-Eddy
Er zijn 3 prima singles verschenen: Shitty Ballet / Hard to Kill / Kiss You Goodbye, de afsluiter is opgebouwd uit een ingetogen akoestische begin en een rebels wat rommelig rauw einde.

De andere twee singles hebben een meer toegankelijk geluid t.o.v. het vorige album. Bevalt goed.

Zijn ze nu een duo geworden en niet meer een trio?

avatar van E-Clect-Eddy
De eerste beluistering zou ik dit album onder de Pop Rock plaatsen met kleine knipoog naar 80s acts.

Heeft weinig van doen met Punk / Punk-Rock / Lo-Fi zoals dit op hun Bandcamp pagina staat, Indie Rock wordt ook genoemd en daar zit wel wat in, alhoewel de synth nauwelijks opvalt en dus Pop Rock / Pop Punk beter past. Een meer gelikt geluid t.o.v. hun oude werk. Kan me voorstellen dat de fans van hun eerste album dit minder trekt, maar hier valt het wel goed.

Ik hou wel van de stem van de leadzangeres, ook het gitaargeluid schuift op richting 70s Rock geluid, wat warmer en zoeter. Luisterde de afgelopen dagen veel naar The Bangles en dat zit er ook niet ver af.