The Rope - Collection (2019)

Label: Swiss Dark Nights

1. The Silence (5:24)
  2. Water to Wine (4:28)
  3. Marie (3:16)
  4. Jericho (4:57)
  5. Poison Pill (5:01)
  6. Where the Bones Lie (3:55)
  7. Touch of Ghosts (4:30)
  8. Annie (3:40)
  9. Suffer (3:12)
  10. Clockwork (5:18)
  11. Before the Knife (4:06)
  12. Eyes [Live] (3:36)
avatar van Alicia
Zo, dat is ook toevallig! The Collection is vandaag op CD binnengekomen. Altijd weer netjes verzorgd door Swiss Dark Nights. De geluidskwaliteit is aanzienlijk, sowieso stukken beter dan de oude opnamen. Bovendien is het een waar feest om beide EP's nu achter elkaar of door elkaar, net wat je wilt, te beluisteren zonder de volumeknop aan te raken .

Collection | SwissDarkNights Label - swissdarknights.bandcamp.com

avatar van DjFrankie
DjFrankie (moderator)
Alicia schreef:

Collection | SwissDarkNights Label - swissdarknights.bandcamp.com

Ik twijfel nog, heb hun debuut EP. En dan is die overbodig

avatar van Alicia
Als je de tweede EP Waters Rising nog niet kent of in je bezit heb, is het zeker de moeite waard. Ik ben erg blij met deze remaster, want het geluid is supermooi geworden. Alsof de glazenwasser langs is geweest!
Bij mij zijn deze epeetjes dus ook overbodig geworden. Vind ik in dit geval dus niet echt erg.

Jean-Maurice
Ook hier ga ik zeker achter aan.

avatar van Alicia
Doe dat! Anders ben ik de enige ropende in dit draadje! ?

avatar van DjFrankie
DjFrankie (moderator)
De nummers die ik niet kende via bandcamp beluisterd. Vind de laatste nummers de beste. Marie blijft een favoriet.

Jean-Maurice
Hun debuutalbum Lillian is wel wat evenwichtiger dan deze en je hoort toch wel een verschil in de kwaliteit van de liedjes. Desalniettemin is dit ook weer zeer de moeite waard en een streling voor het oor. Je hoort op dit album een duidelijke progressie van de band die uiteindelijk resulteert in het prachtige Lillian. Ik heb deze verzamelaar nu twee keer beluisterd op hun Bandcamp. Ga dit verzamelalbum in de toekomst zeker aanschaffen maar voorlopig blijf ik genieten van hun debuutalbum dat toch een tikkeltje beter is vind ik. Het gitaarwerk is hier overigens net zo verbluffend goed als op hun debuut. Wat een gitarist! Favoriet: Before the Knife.

Ik wist dat jij een superfan bent van The Rope, Alicia!

Darkwaver
Weer zo'n voorbeeld van een hedendaagse band die niet onder doet voor hun legendarische voorbeelden uit de jaren 80 postpunk. Deze band verdient zeker meer aandacht!

avatar van jeanmaurice
Van alle hedendaagse bands die ik heb gehoord komt deze band nog het dichtst bij bands als The Sound en The Chameleons. Ik vind deze verzamelaar van hun twee EP's nu toch iets beter dan hun langspeler Lillian. Het is wel stil geworden rond deze band, ze hebben geloof ik in 2021 nog een single uitgebracht. Tja, het is niet het genre dat de waardering hoort te krijgen die het verdient!