Rosetta Stone - Seems Like Forever (2019)

1 stem

Rock / Electronic
Label: Cleopatra

1. Be There Tomorrow (3:24)
  2. Children of the Poor (4:06)
  3. People (4:03)
  4. Dark Times (4:37)
  5. Making a Bomb (4:13)
  6. Escape (3:26)
  7. When You Turn Away (4:03)
  8. Downplay (4:08)
  9. What Is the Point (4:27)
  10. Say What We Mean (4:36)
  11. Tomorrow for Us (4:04)
Jean-Maurice
Ik ben héél benieuwd naar dit nieuwe album.

avatar van Alicia
As. vrijdag (17 mei) komt dit album uit!

Rosetta Stone - rosettastoneuk.bandcamp.com

Jean-Maurice
Ik weet het, ik verheug me er al op.

Het zijn geen nieuwe liedjes maar een compilatie van songs van Porl King's soloproject als Miserylab. Wel zijn alle liedjes opnieuw opgenomen in de studio als Rosetta Stone. Dus wel een nieuw album. De liedjes ken ik overigens niet daarom ben ik heel erg benieuwd hoe ze nu klinken. Ik wist niet eens dat Porl King een soloproject had. Ik hoop nu op een definitieve doorstart van Rosetta Stone.

avatar van Alicia
Oordeel volgt nog, maar het album klinkt lekker zo op het eerste gehoor!
Staat nu voor de tweede keer op!

Jean-Maurice
Hoewel je kan horen dat het goede songs zijn vind ik het geheel na een eerste luisterbeurt wat 'kaal' klinken -teveel synths. Als hij dit niet in zijn eentje had gedaan maar met een band klonk het zeker (nog) meer naar het originele geluid denk ik. Je hoort hier wel weer de kwaliteit van Porl King's kunnen. 'Escape' 'Downplay' 'Say What We Mean' en 'What Is the Point' springen er voor mij voorlopig uit en sluiten nog het meest aan bij het oorspronkelijke Rosetta Stone-geluid. Ik ben hoe dan ook erg blij met dit nieuwe album van Rosetta Stone. Een definitief oordeel kan je immers pas vellen als je het origineel hebt. Mijn voorlopige indruk is positief want na een eerste luisterbeurt klinkt dit inderdaad lekker en ook wel weer vertrouwd. Het is wel degelijk een echte Rosetta Stone plaat geworden.