DJ Khaled - Father of Asahd (2019)

Label: We The Best

6. Celebrate (3:26)

met Travis Scott en Post Malone

7. Higher (2:56)

met Nipsey Hussle en John Legend

8. Won't Take My Soul (4:19)

met Nas en CeeLo Green

9. Weather the Storm (2:33)

met Meek Mill en Lil Baby

met Big Sean

15. Holy Ground (3:17)

met Buju Banton

avatar van Silky & Smooth
Nee, niet de Ms. Jackson-sample...

avatar van NL_RAPPIN
Silky & Smooth schreef:
Nee, niet de Ms. Jackson-sample...

Khaled kan me vaak wel verassen met samples, net als Wild Thoughts. Maar idd.. dit is een mislukte poging

Moet ook zeggen dat ik Just Us en Holy Ground de zwakste tracks vindt op deze plaat.

avatar van Yestsida
Father of Asahd, inmiddels DJ Khaled zijn 11de studioalbum. Wie had dit ooit verwacht in 2006 toen hij zijn, op z'n best, middelmatige debuutalbum uitbracht?

Khaled is een meester in hits samenstellen en de correcte artiesten uitnodigen op bepaalde beats, al dan niet door hemzelf gecomponeerd. Zijn Terror Squad-, Cash Money- en onafhankelijke periode bestonden allemaal uit wisselvallige albums met zowel hits als missers.
Pas toen hij bij Epic Records tekende heeft hij voor mij persoonlijk een echt goed album uitgebracht, zijn 9de: Major Key.
Grateful was een stukje minder, maar viel te verwachten van een dubbelalbum. Nu zijn we dan aan Father of Asahd beland.

Na 11 albums kennen we het trucje wel en doet hij niets verrassends meer op de LP.
Artiesten zoals Chris Brown, Lil' Wayne, Big Sean, Meek Mill, Travi$ Scott, John Legend, Nas, Young Jeezy Rick Ross en Future zijn al vaste gasten in het repertoire van deze DJ.

Zelfs Jay-Z (en Beyoncé) zijn geen verrassingen meer. In 2015 was Hov een speciale gast in de catalogus van DJ Khaled... maar dit is inmiddels al het 4de album waar de levende legende op verschijnt. Hetzelfde geldt voor een samenwerking tussen hem en zijn vrouw, dit is al de 2de maal... ook niets nieuws onder de zon.

Het album heeft nog wel enkele uitschieters voor mij. Cardi B en 21 Savage doen exact wat ze moeten doen op zo'n harde trapbeat als die van Wish Wish. Just Us is een heerlijke single van SZA, ik sluit me absoluut niet aan bij de vele kritieken op dit nummer. Higher is een perfect afscheid van Nipsey Hussle. No Brainer is een heerlijk typische DJ Khaled-hit.
Thank You van Big Sean is simpelweg een pareltje.

Buiten de 2 reggae-nummers vind ik het zeker geen slecht album, gewoon niet echt spannend.

Ben benieuwd hoe de gastheer nog hoopt te verrassen in de toekomst. Het enige wat ik zo meteen kan bedenken op Hip Hop-vlak is Eminem of Dr. Dre uitnodigen op één van de tracks?

avatar van Slowgaze
Dat lijkt wel een opplakbaard.

avatar van Silky & Smooth
Slowgaze schreef:
Dat lijkt wel een opplakbaard.

Dat is zijn zoontje

avatar van repelstefan
Oké, niet geheel mijn genre dus ik zal vast iets missen, maar ik snap het hele concept DJ Khaled niet eigenlijk. Het is een pannenkoek eerste klas, dj't niet en produceert amper nog iets. Althans daar lees ik genoeg over terug. Daarnaast die strontvervelende shouts door alle nummers en bekende nummers vekrachten met Fruity Loops achtig sample gebruik. Tel daarbij alle covers van deze man op (met op de troon die van 'Suffering from Succes') en ik realiseer me dat ik soms gewoon niks van de wereld lijk te begrijpen.

avatar van Deranged
Die Bieber is en blijft natuurlijk een lekker ventje met z'n petje en z'n dons snorretje, maar verder vond ik die clip van No Brainer best wel vreselijk lelijk.

Per ongeluk gezien.

Blijf je toch houden dat soort dingen.