Mell & Vintage Future - Mell & Vintage Future (2019)

Label: Zip

1. Central Station (3:35)
  2. Call My Name (3:22)
  3. I Like It (3:31)
  4. Stranger (3:13)
  5. A Second to Believe (3:40)
  6. Forever (3:28)
  7. High on Love (2:51)
  8. Thank You (1:01)
  9. Stronger (3:12)
  10. Two of Us (3:06)
  11. Willin' (3:41)
  12. Alright (3:30)
avatar van TomPSV
Met toeval stuitte ik op dit album nadat ik de prachtige single Forever had gehoord. Op Radio 2 is deze band blijkbaar al erg populair gezien de vele optredens daar. Mell & Vintage Future is een bijzondere combinatie tussen zangeres Mell, die in 2014 heeft meegedaan aan The Voice en Vintage Future, bestaande uit twee oudere mannen die met de nodige bekende Nederlandse artiesten hebben samengewerkt.

Ik ben erg onder de indruk geraakt van deze plaat van Nederlandse bodem, dat onlangs op 10 mei is uitgekomen. De singles Central Station, Call My Name, Forever, High on Love en Alright bestonden al een tijdje, maar het is dus verder uitgebouwd tot een volledig album. Mell heeft een geweldige (soul)stem waar ik graag naar blijf luisteren. Er worden niet bijzonder veel instrumenten gebruikt, maar de mannen voegen genoeg toe om het een mooi geheel te maken. Het klinkt allemaal heel erg fijn en er staan eigenlijk geen zwakke nummers op dit album.

Hoogtepunten zijn voor mij de singles Forever en Central Station, maar ook de andere singles zijn goed en blijven in je hoofd hangen. Daarnaast nog een speciale vermelding voor het mooie Willin'. Ik denk dat we in de toekomst nog wel meer van deze band gaan horen. En we hebben eindelijk weer eens een goede zangeres die uit Volendam komt

TomPSV schreef:

Zowaar iemand met de goede smaak voor muziek èn voetbal ?.

Voor mij een positieve verrassing, dit album. Goede stem, mooie muzikale omlijsting, heerlijk!

avatar van TomPSV
Hepie&Hepie schreef:

Zowaar iemand met de goede smaak voor muziek èn voetbal ?.

Haha, leuk om te horen. Hopelijk raken meer mensen enthousiast van dit album!

avatar van Reijersen
Pop/Soulplaat van Nederlandse bodem waarop vooral de sterke stem van de zangeres op valt. Muzikaal en productioneel wordt er helaas teveel volgens de geëikte regels gewerkt. Daarmee is er weinig verrassing te ontdekken en heb je het gevoel dat je bij alles 'naar recept' aan het luisteren bent. Of het nu gaat om ballads (bv. Call my Name en Thank You) of juist de meer uptempo songs (bv. Central Station en Stronger) het is allemaal prima, maar niet al te verrassend. Het bluesy Willin' en het pittige High On Love bevallen mij dan nog het meest.

avatar van Kos
Kos
Werkelijk nog nooit van deze zangeres gehoord maar haar Gypsy Woman cover is wel prachtig.