Edith Márquez - Emociones (2013)

1 stem

Mexico
Pop / Wereld
Label: Sony

1. Llamarada (3:17)
  2. Como Tu Mujer (3:45)

met Marco Antonio Solís

3. Ódiame (2:53)
  4. Te Quiero, Te Quiero (3:10)
  5. La Camisa Negra (3:34)
  6. Todavía (3:46)
  7. La Retirada (4:09)

met Vicente Fernández

8. Hasta Que Amanezca (2:45)
  9. Burbujas de Amor (4:20)
  10. Sin Él (3:34)
  11. Cómo Fui a Enamorarme de Ti (3:53)
  12. Luna (4:31)
  13. Procuro Olvidarte (3:05)
avatar van E-Clect-Eddy
Volgens Discogs: Latin / Pop - Ballads.

Via de verzamelaar Roberto Cantoral: Siempre Vivo (2018) verscheen deze Mexicaanse zangeres /actrice met mooie mezzo-soprano stem op mijn radar.

Oorspronkelijk lid van de populaire 80s / 90s tienergroep Timbiriche waar ook Thalia en Paulina Rubio onderdeel van uitmaakten en sinds 1998 solo.

Dit is haar debuut in het Ranchera genre, dus met Mariachi's, strijkers en de nodige pathos schuifelt het voorbij. Iets wat te glad en op het randje van te zoet met weinig ruimte voor de musici om zich te onderscheiden. Maar de nummers (deels covers) zijn goed uitgekozen, prima uitgevoerd en vooral goed genietbaar door Edith's mooie stem. Ze heeft wat mij betreft wel een uitspraak die erg Spaans is en in haar zanglijn zitten veel Flamenco invloeden... je zou haar gemakkelijk voor een Spaanse zangeres houden i.p.v. een Mexicaanse.

De mooiste nummers zijn de twee met gastvocalen van Marco Antonio Solís (Como Tu Mujer) en Vicente Fernández (La Retirada)

Edith Marquez Feat Marco Antonio Solis - Como Tu Mujer - YouTube - audio