Tarja - In the Raw (2019)

Finland
Label: earMUSIC

1. Dead Promises (5:50)
  2. Goodbye Stranger (5:12)
  3. Tears in Rain (4:28)
  4. Railroads (4:00)
  5. You and I (4:07)
  6. The Golden Chamber: Awaken / Loputon Yö / Alchemy (7:05)
  7. Spirit of the Sea (6:56)
  8. Silent Masquerade (7:32)
  9. Serene (4:42)
  10. Shadow Play (7:22)
avatar van gigage
Tarja lust ze rauw is het vijfde solo album onder de naam Tarja. Vocaal staat ze nog steeds haar mannetje. Dus gaan we het maar over de composities hebben. Symphonic metal wordt nog wel eens verward en of vermengd met Power metal. Dat komt dat er vaak een bombastische muur wordt opgetrokken waar menige grensstreek jaloers op is. Dat is hier gelukkig niet het geval. Productioneel klinkt het album prima dus. Dan nog hadden we de nieuwe trend om van de metal een popalbum te maken zoals within temptation. En hoewel er wat poplijntjes (bowie's iets dance iemand?) door de songs lopen blijft dat subtiel. Wat houden we dan over? Een ouderwets goede symphonic metalplaatje? Yup.