American Tears - White Flags (2019)

1 stem

Label: Escape

1. Turn U On (5:38)
  2. Wake Up City (7:34)
  3. Hell or High Water (5:25)
  4. Waltz of the Angels (4:35)
  5. Fire Down Below (9:21)
  6. Give Me More (3:58)
  7. Love Is Love (4:35)
  8. Turn the Page (Blue Dog) (7:48)
  9. Pitch Black (5:37)
  10. Keep On Movin' (5:28)
  11. White Flags (4:19)
avatar van BlauweVla
Leuk vervolg op de comeback plaat "Hard Core" van vorig jaar. Natuurlijk is er alweer kritiek op het uitstapje ""Love Is Love", dat een soort Euro house geluiden heeft (een grote zonde in rockmuziek blijkbaar....), maar wat afwisseling is juist welkom op dit met jaren 70 toetsen gevulde rockalbum zonder gitaar. Dat is ook het enige kleine minpuntje dat ik kan bedenken: de lange speelduur, had projectleider Mark Mangold beter een vinyl LP lengte aan kunnen houden voor "White Flags ". Desalniettemin: een apart plaatje, waarbij de zang van Mark Mangold me ook goed bevalt. Hij is geen topper, maar het past goed bij zijn toetsenwerk.