Ed Sheeran - No.6 Collaborations Project (2019)

Label: Asylum

1. Beautiful People (3:17)

met Khalid

2. South of the Border (3:24)

met Camila Cabello en Cardi B

3. Cross Me (3:26)

met Chance the Rapper en PnB Rock

4. Take Me Back to London (3:09)

met Stormzy

5. Best Part of Me (4:03)

met YEBBA

6. I Don't Care (3:39)

met Justin Bieber

7. Antisocial (2:41)

met Travis Scott

8. Remember the Name (3:27)

met 50 Cent en Eminem

9. Feels (2:30)

met J Hus en Young Thug

10. Put It All on Me (3:17)

met Ella Mai

11. Nothing on You (3:20)

met Dave en Paulo Londra

12. I Don’t Want Your Money (3:24)

met H.E.R.

13. 1000 Nights (3:32)

met A Boogie wit da Hoodie en Meek Mill

14. Way to Break My Heart (3:10)

met Skrillex

15. BLOW (3:29)

met Bruno Mars en Chris Stapleton

avatar van catdog
De lijst gastartiesten wekt best interesse. Hier heeft hij wel een leuke rits namen bij elkaar getrommeld. Sheeran heeft mij echter sinds de release van Shape/Castle echter niet meer kunnen boeien. De zanglijntjes, songwriting en productie is zó volgens het boekje bij hem. Combineer dat met een saaie uitstraling (waar iedereen schijnbaar mee wegloopt) en het is vooral ergernis.

Ik hoop de Sheeran van ‘Sing’ en ‘You Need Me, I Don’t Need You’ hier nog ergens tegen te komen. Laat het ‘perfecte geluid’ toch eens varen.

avatar van joko150
+1 voor Chris Stapleton's stem, maar allemachtig wat zijn dit matige singles.

Telkens als ik I dont care met Bibber hoor op Q music doe ik een vreugdedansje. Wat is dat nummer toch weer goed !

Matige singles of niet, de mensen smullen er van. Nieuw record gebroken op Spotify.

avatar van adri1982
joko150 schreef:
+1 voor Chris Stapleton's stem, maar allemachtig wat zijn dit matige singles.
Beste Joko150. Als je iets (een album) matig vindt, vind je het 2,0 of 2,5 sterren waard. Dat is wat ik in zo'n geval zou geven. 1,0* versta ik als zeer slecht (0,5* voor waardeloos). Maar verder staat dit los van dat ik BLOW vann Ed Sheeran, Bruno Mars and Chris Stapleton een geweldig nummer vind.

Op dit album stemmen kan echter (nog) niet, want ik ken tot nu toe alleen de vijf singles hiervan. En ik moet zeggen, dat ikI Don't Care (met Justin Bieber) en Beautiful People (met Khalid) goede nummers vind.

avatar van nlkink
In de platen- en CD-winkel in mijn woonplaats heeft dit album de dubieuze subtitel Flop Van Het Jaar gekregen.

avatar van Poles Apart
nlkink schreef:

Vandaar dat Ed er nu een jaartje tussenuitknijpt neem ik aan. Het was de spreekwoordelijke druppel.

avatar van joko150
adri1982 schreef:

Ik zeg toch dat ik de singles zeer matig vind, het hele album overall is slecht vandaar de 0,5.

avatar van Deranged
Charles Bukowski - Poetry In Motion (Higher Quality) - YouTube

Als ik hoor van de baanbrekende populariteit hiervan moet ik altijd denken aan deze video van Bukowski, dat stuk waar hij zegt het gevoel te hebben dat hij in de maling wordt genomen.

Prima dat sommigen charme zien in een onooglijke jongen die laagdrempelige popsongs zingt omdat ze zich er dan meer mee kunnen identificeren of zoiets maar een tandje minder mag wel.

Als ik hem weer bezig hoor op zo'n nummer als Beautiful People vind ik bovendien zijn stem wederom zeer onaantrekkelijk.

Doe mij dan maar een Lewis Capaldi; goede zanger, gewichtige nummers met bezieling. Hem mag ik wel. Deze vind ik nog steeds doodeng.

Van mij mag ie met pensioen.

Laat Adele dan maar terugkomen aub. Die heeft tenminste nog die ene gast om over te zingen, deze jongen duidelijk helemaal niets.

Lijkt mij toch redelijk een vereiste wel.

Ik heb het niet snel, misschien zelfs wel helemaal niet voorheen, voor het tijdperk van deze, maar in alle eerlijkheid ik gruwel hiervan.

Uitdaging voor mij om hiermee te moeten leven, want ontkomen doe je er onmogelijk aan.

avatar van MIAB
Tja.. gemiddeld een voldoende, maar geen uitschieters en op den duur bij het saaie af. 3,5*

Beautiful People (3:17) --- 3,5
South of the Border (3:24) --- 3,5