Sunny War - Shell of a Girl (2019)

Folk / Roots
Uitgebracht in eigen beheer

1. Shell (4:00)
  2. Where the Lost Get Found (3:42)
  3. The Place (3:58)
  4. Drugs Are Bad (3:32)
  5. Love Became Pain (2:52)
  6. Off the Cuff (3:47)
  7. Soul Tramp (3:34)
  8. Rock N Roll Heaven (3:58)
  9. Got No Ride (3:26)
  10. The Likes of You (3:36)
  11. XO (4:05)
avatar van Lura
Vorig jaar behoorde het album With the Sun van Sidney Ward tot de fraaiste releases. Hierop vermengde ze op eigen wijze folk met blues. Ward is een jongedame met reeds een veel bewogen leven, was jarenlang dakloos en leefde enigszins doelloos op Venice Beach. Veel vrienden uit die periode overleefden niet, Ward gelukkig wel, vooral dankzij haar muziek.

Op haar debuut Worthless hoor je nog een onzekere Ward, die erg wankel in het leven staat. Intussen is ze veranderd in een meer zelfverzekerde jongedame, meer in balans en met meer rust in haar leven. Op Shell of a Girl zijn wat nieuwe, Caribische invloeden te horen.

Het album werd wederom in de Hen House Studios opgenomen met uitstekende muzikanten, waaronder Micah Nelson (Particle Kid). Intussen heeft ze een volledig eigen stijl ontwikkeld, met als belangrijke ingrediënten haar aparte, wat hese stem en haar unieke, zelfontwikkelde finger picking stijl. In haar teksten blijft ze altijd dicht bij zichzelf.

Intussen lijkt ze alles op de rails te hebben en weet ze dat Drugs Are Bad, een van de elf wonderschone liedjes. Shell of a Girl heb ik nu zo’n twee maanden in huis en durf te stellen, dat het album niet onderdoet voor zijn fantastische voorganger. Vooralsnog binnenkort in Nederland alleen verkrijgbaar op vinyl.

avatar van Lura
Gelukkig ook aandacht voor dit album uit onverwachte hoek : Album Premiere & Interview: Sunny War Continues to Push the Boundaries of Folk on 'Shell of a Girl' - allmusic.com

Het album is er ook al eventueel te beluisteren.

avatar van Zwaagje
Lura schreef:

Het album is er ook al eventueel te beluisteren.

Ik weet dat je geen fan bent Lura, maar gelukkig ook op Spotify; we zijn niet allemaal in de gelukkige omstandigheid dat albums zomaar door de brievenbus komen.