Sons of Apollo - Live with the Plovdiv Psychotic Symphony (2019)

Label: Inside Out

1. God of the Sun (11:54)
  2. Signs of the Time (6:38)
  3. Divine Addiction (5:14)
  4. That Metal Show Theme (0:56)
  5. Just Let Me Breathe (5:53)
  6. Billy Sheehan Bass Solo (4:42)
  7. Lost in Oblivion (4:45)
  8. JSS Solo Spot: The Prophet's Song / Save Me (9:33)
  9. Alive (5:12)
  10. The Pink Panther Theme (4:31)
  11. Opus Maximus (11:11)
  12. Kashmir (9:33)
  13. Gates of Babylon (7:48)
  14. Labyrinth (9:24)
  15. Dream On (4:53)
  16. Diary of a Madman (7:51)
  17. Comfortably Numb (9:16)
  18. The Show Must Go On (4:22)
  19. Hell's Kitchen (4:31)
  20. Derek Sherinian Keyboard Solo (8:46)
  21. Lines in the Sand (12:40)
  22. Bumblefoot Guitar Spot (2:36)
  23. And the Cradle Will Rock (5:58)
  24. Coming Home (9:32)

avatar van gigage
Opeth heeft hier ook geweldige opnames gemaakt een paar jaar terug. Het opeluchttheater en orkest lenen zich er prima voor zo te zien. Leuke tracklist met al die covers van oa Rainbow, Aerosmith, pink Floyd en Van Halen.

avatar van gigage
In hun vakgebied behoren de muzikanten portnoy, bumblefoot, sherinian, sheehan en Soto tot de top. Betekent dat ook dat ze samen een goede show kunnen neerzetten? Zeker wel. Opereren ze ook als een band? Daar ben ik nog niet helemaal uit. Het zijn allen Spotlight Kids en die kans daarop nemen ze met beide handen aan en daarmee is het weer zo'n portnoy projectje? We zullen zien.
Om aan te tonen hoe goed hun eigen composities zijn mikken ze het toch al matige Dream Theater just let me breathe ertussen? Geen idee wat de reden anders zou moeten zijn.
Het past er in ieder geval naadloos tussen wat aangeeft dat Sons of Apollo op het Falling in to infinity niveau opereert met hun songs.
Het wordt leuker als het plovdiv orkest mee gaat doen en de covers van wat body voorziet. Maar ja, het blijven covers natuurlijk, hoe goed je ze ook speelt.
Afijn, een je had er bij moeten zijn album.

avatar van Desert
Volledig heb ik het album nog niet kunnen beluisteren, maar afgaande op wat beschikbaar is op YouTube vind ik Soto echt niet goed uit de verf komen...

Gisteravond de band SOTO gezien in de Boerderij. Hij was top met en super strot!

avatar van namsaap
Desert schreef:

Hij lijkt idd niet goed bij stem tijdens het opgenomen concert. Verkoudheid opgelopen wellicht. Jammer, want in normale doen stelt hij niet teleur.

avatar van Desert

't Is meer dan dat alleen. Als je hun interpretatie van Dream On beluistert, vind ik zijn stem onaangenaam om naar te luisteren en is hij niet zo toonvast. Of het eerlijk is om de parallel te trekken tussen Tyler en Soto om nog maar te zwijgen van Dio (die ook een fantastische cover van dit nummer heeft gemaakt) en Soto weet ik niet, maar die twee versies krijgen met voorsprong mijn voorkeur.

avatar van Zagato
Op basis van bovenstaande berichten had ik geen hoge verwachtingen. Het valt mij alleszins mee. Dit album zal niet in mijn top 3 van live albums komen te staan maar is echt wel vermakelijk. Jammer dat er geen cover van het beste album dat Soto heeft ingezongen (dat ik ken) op staat, maar de relatie Soto en Malmsteen schijnt aardig bekoelt te zijn. Nog een paar keer beluiteren.

avatar van Desert
Eindelijk volledig tot mij genomen. Wat een verzameling fantastische muzikanten! Soto interageert goed met het Bulgaarse publiek (blijkbaar is hij getrouwd met een Bulgaarse) en dat creëert wel een fijne sfeer, maar zijn gezang is toch de achillispees van de band.

avatar van Brutus
Ik vind dit album wel een lange zit. Sommige nummers duren veel te lang. Elk lid krijgt dan ook nog ruimte om te soleren. Ik zal hier niet meer naar luisteren.

avatar van ProgMetal
Interactie met het publiek en orkest geven het net 1/2⭐️ extra. Logisch dat er veel covers voorbij komen want meer eigen werk was er niet. Normaal ben ik meer van de muziek en minder van de DVD’s maar die zat er bij. In mijn geval een goede zet want ik vermoed de beelden maar zo 1 ⭐️ schelen want de komen steevast in mijn hoofd als ik de muziek draai.