Twilight Force - Dawn of the Dragonstar (2019)

Zweden
Label: Nuclear Blast

1. Dawn of the Dragonstar (3:37)
  2. Thundersword (4:58)
  3. Long Live the King (4:22)
  4. With the Light of a Thousand Suns (6:53)
  5. Winds of Wisdom (5:35)
  6. Queen of Eternity (5:02)
  7. Valley of the Vale (3:44)
  8. Hydra (5:34)
  9. Night of Winterlight (5:07)
  10. Blade of Immortal Steel (12:29)
  11. The Power of the Ancient Force [Hanna Turi Version] * (4:58)
  12. With the Light of a Thousand Suns [Orchestral Version] * (6:52)
  13. Enchanted Dragon of Wisdom [2007 Demo] * (4:44)
  14. Forest of Destiny [2007 Demo] * (4:29)
avatar van gigage
Spyro is er maar even bij gaan zitten. Een nieuwe zanger (betere), een nieuw geluid. Of toch niet. De eerste vrijgegeven track en opener van dit album is een onvervalste power metal pomprocker zoals ook op het vorige album. Misschien iets minder pompeus. Met de nadruk op iets en misschien.

avatar van Kronos
Ik ken Alessandro Conti van volgende albums:

Trick or Treat - Rabbits' Hill Pt. 2 (2016)
Lione / Conti - Lione / Conti (2018)

Een zeer goede zanger vind ik. En de vorige werkjes van Twilight Force vond ik prima in orde. Gewoon aangeschaft dus, deze Dawn of the Dragonstar. Nu maar hopen dat het geen draak is.

avatar van Jelle78
Bijna een uur lang volledig over the top power metal. Denk Rhapsody (Of Fire) en vermenigvuldig dat met 10 en dan heb je enigszins een idee van wat je kunt verwachten. Hoewel ik dit soort power metal prima kan waarderen (Symphony of Enchanted Lands staat niet voor niets in m'n top 10) vind ik deze plaat toch iets teveel van het goede. Elk nummer is vol gas vooruit en er is nauwelijks tijd om even op adem te komen. Voor een paar nummers zeker leuk, maar een uur lang vind ik toch wat teveel.

avatar van Kronos
Bij de nieuwe van Hammerfall lees ik dan weer een klacht dat er twee 'zeik-ballads' op staan waar niemand op zit te wachten. Het is ook nooit goed.

avatar van BloodBrothers
Hahaaaa, wat een vrolijke metal is het ook wat deze mannen maken. Lekker bombastisch en zonder veel gezeik eigenlijk. Heerlijk om even zonder veel aandacht naar te luisteren eerlijk gezegd, dan komt voor mij de muziek het beste tot z'n recht. Power metal op zijn best, hopelijk komt er snel weer een nieuw album van de mannen.