The Fatal Flowers - Radio Sessions 1985-1990 (2019)

1 stem

Label: Birdfish

1. Another Girl, Another Planet (3:10)
  2. Rock and Roll Star (5:09)
  3. Too Free (4:10)
  4. The Dance (3:23)
  5. Billy (3:13)
  6. 6th and Main (3:19)
  7. Don’t Cry No Tears (2:30)
  8. Someday (3:28)
  9. Ballroom (4:58)
  10. Gimme Some Truth (2:24)
  11. Younger Days (3:06)
  12. Crying Over Sin (3:49)
  13. Fatal Flower (2:59)
  14. It Won’t Be Wrong (2:07)
  • vanaf zondag 30 juni te koop
avatar van EttaJamesBrown
Komende donderdag op vinyl scoren in Oosterpoort? Zou zomaar kunnen.

Op cassettebandjes zou ik allicht nog wat orginalaufnamen kunnen hebben met Lotje Ijzermans of Mark Sterkenburg of zo in de afkondiging.

Ik hoop voor je, dat ze wat meer op stoom zijn, want hun eerste optreden (op Dauwpop) verliep nogal schoorvoetend. Ik denk dat ze nog niet geheel op elkaar ingespeeld waren...(te veel oefenen is natuurlijk ook niet zo rock 'n roll)
Wel tof dat ze, in der tijd, de klassieker Another Girl, Another Planet van The Only Ones hebben gecoverd.

avatar van spoiler
koosknook schreef:

Maar afgelopen vrijdag in Den Bosch waren ze echt goed bezig hoor
Prachtige set en veel speelplezier

Top! Goed om te horen!

avatar van nlkink
Ik heb nog een Twee Meter Sessies CD waarop een voortreffelijke versie staat van hun interpretatie van TellMe That It Isn't True. Die mis ik hier, al is die gelukkig ook nog te vinden op de verzamelaar Younger Days uit 2002. Als het live materiaal zo goed is als dat materiaal dan is dit album een fraaie aanvulling.

avatar van Rainmachine
Heb deze vandaag besteld dus ben benieuwd. Ik was donderdag aanwezig in de Oosterpoort. Richard Janssen is nog steeds het mannetje en nog waanzinnig goed bij stem en leek (op afstand) weinig veranderd. Leuk om de band weer live te zien in de originele bezetting. Ik vond dat vooral het samenspel van de bas en drums stroef liep, miste daar wel wat het oude vuur. Werd later wel iets beter naarmate de set vorderde. De heren hebben allemaal keurig de haartjes geverfd zag ik na afloop van het concert toen ik naast ze stond in de hal. Toch nog wat ijdelheid onder de leden...

avatar van EttaJamesBrown
En allemaal afgetraind, viel mij op. Geen bierbuikjes. Ik heb een topavond gehad (en dat zonder Moving Target).

Heb ze vorige week live gezien in Gebouw T in Bergen op Zoom. Het is nog steeds een energieke bewogen band, het lijkt wel op hun hoogtijdagen, late jaren '80. Ondanks ze een lange tijd buiten beeld zijn gebleven heb ik geen vorm van sleet gezien. Was een zeer genietbaar concert. Hulde aan The Fatal Flowers.

avatar van johan de witt
Fijn album, veel (leuke) covers