The Fatal Flowers - Radio Sessions 1985-1990 (2019)

Label: Birdfish

1. Another Girl, Another Planet (3:10)
  2. Rock and Roll Star (5:09)
  3. Too Free (4:10)
  4. The Dance (3:23)
  5. Billy (3:13)
  6. 6th and Main (3:19)
  7. Don’t Cry No Tears (2:30)
  8. Someday (3:28)
  9. Ballroom (4:58)
  10. Gimme Some Truth (2:24)
  11. Younger Days (3:06)
  12. Crying Over Sin (3:49)
  13. Fatal Flower (2:59)
  14. It Won’t Be Wrong (2:07)
avatar van EttaJamesBrown
Komende donderdag op vinyl scoren in Oosterpoort? Zou zomaar kunnen.

Op cassettebandjes zou ik allicht nog wat orginalaufnamen kunnen hebben met Lotje Ijzermans of Mark Sterkenburg of zo in de afkondiging.

Ik hoop voor je, dat ze wat meer op stoom zijn, want hun eerste optreden (op Dauwpop) verliep nogal schoorvoetend. Ik denk dat ze nog niet geheel op elkaar ingespeeld waren...(te veel oefenen is natuurlijk ook niet zo rock 'n roll)
Wel tof dat ze, in der tijd, de klassieker Another Girl, Another Planet van The Only Ones hebben gecoverd.

koosknook schreef:

Maar afgelopen vrijdag in Den Bosch waren ze echt goed bezig hoor
Prachtige set en veel speelplezier

Top! Goed om te horen!

avatar van nlkink
Ik heb nog een Twee Meter Sessies CD waarop een voortreffelijke versie staat van hun interpretatie van TellMe That It Isn't True. Die mis ik hier, al is die gelukkig ook nog te vinden op de verzamelaar Younger Days uit 2002. Als het live materiaal zo goed is als dat materiaal dan is dit album een fraaie aanvulling.

avatar van Rainmachine
Heb deze vandaag besteld dus ben benieuwd. Ik was donderdag aanwezig in de Oosterpoort. Richard Janssen is nog steeds het mannetje en nog waanzinnig goed bij stem en leek (op afstand) weinig veranderd. Leuk om de band weer live te zien in de originele bezetting. Ik vond dat vooral het samenspel van de bas en drums stroef liep, miste daar wel wat het oude vuur. Werd later wel iets beter naarmate de set vorderde. De heren hebben allemaal keurig de haartjes geverfd zag ik na afloop van het concert toen ik naast ze stond in de hal. Toch nog wat ijdelheid onder de leden...

avatar van EttaJamesBrown
En allemaal afgetraind, viel mij op. Geen bierbuikjes. Ik heb een topavond gehad (en dat zonder Moving Target).

Heb ze vorige week live gezien in Gebouw T in Bergen op Zoom. Het is nog steeds een energieke bewogen band, het lijkt wel op hun hoogtijdagen, late jaren '80. Ondanks ze een lange tijd buiten beeld zijn gebleven heb ik geen vorm van sleet gezien. Was een zeer genietbaar concert. Hulde aan The Fatal Flowers.

avatar van johan de witt
Fijn album, veel (leuke) covers

avatar van Germ
Inderdaad een fijn album, geeft je te denken dat dit destijds toch wel een bijzondere band is geweest. Zonde dat ik de reünie shows heb gemist, hopelijk komt er nog een vervolg. Al zou het alleen maar zijn om het fantastische Younger Days eens live te horen.

avatar van spoiler
Volgens mij is er wel flink geknipt in het mooiste nummer van de plaat "To Free".
Deze opname staat namelijk ook op de Villa 65 CD. Daar duurt dit nummer echter 6:09.
Op deze plaat vakkundig ingekort tot 4:11.
Geen idee waarom, want het is een wereldnummer wat niet lang genoeg kan duren.

Deze dus: Villa 65 - Volume 1: Nederlandse Bands (1991)

spoiler schreef:
Op deze plaat vakkundig ingekort tot 4:11.
Geen idee waarom, want het is een wereldnummer wat niet lang genoeg kan duren.

Jij hebt als straf zelfs de titel ingekort!

EttaJamesBrown schreef:

Jij hebt als straf zelfs de titel ingekort!

OK >> Too Free

avatar van R-Know
Nou. Heb ik weer.
Zie jullie optreden noemen en roepen, ik denk leuk, fan vh eerste uur (ongeveer), wil ik ook weer zien.
Zijn ze klaar!!
Met touren dan, jammer. Ik hou het allemaal niet zo meer in de gaten, zou ik toch moeten doen.

avatar van R-Know
Wel leuk te horen dat ik wat gemist heb. Ben wel blij met deze plaat, moet op vinyl, rest is ook vinyl behalve de verzamelaar, dat is cd.

Fatal Flowers, The Radio Sessions laat horen hoe de band in topvorm klonk. De zeer heldere opnames tussen 1985 en 1990 zijn nu pas op vinyl verschenen als een soort cadeau voor de fans. Op LP-formaat maar op 45 toeren af te spelen. Topnummer Too Free altijd al gehoord op de Villa 65 volume 1 verzamel cd en nu eindelijk op vinyl. Persoonlijke toppers Billy en de Neil Young cover Don't Cry No Tears. Thanx boys.