Car Seat Headrest - Commit Yourself Completely (2019)

Label: Matador

1. Cosmic Hero [Live at the Tramshed, Cardiff, Wales] (10:26)
  2. Fill in the Blank [Live at Newport Music Hall, Columbus, OH] (5:05)
  3. Drugs with Friends [Live at la Lune des Pirates, Amiens, France] (6:16)
  4. Bodys [Live at la Lune des Pirates, Amiens, France] (6:01)
  5. Cute Thing [Live at O2 Forum Kentish Town, London, England] (6:23)
  6. Drunk Drivers / Killer Whales [Live at O2 Forum Kentish Town, London, England] (8:45)
  7. Destroyed by Hippie Powers [Live at the Crystal Ballroom, Portland, OR] (5:28)
  8. Ivy [Live at the Capitol Theater, Olympia, WA] (5:11)
  9. Beach Life-in-Death [Live at Crossroads, KC, Kansas City, MO] (13:22)
avatar van Kimmyboy
Fill in the Blank klinkt alvast geweldig!

avatar van Mathough
Heb in de afgelopen jaren een paar optredens van Car Seat Headrest bijgewoond en die optredens vond ik stuk voor stuk bijzonder sterk. De meeste nummers van CSH lenen zich naar mijn idee perfect voor een live vertolking; zo'n beetje ieder nummer heeft een tamelijk dynamisch verloop, waardoor de up-tempo gedeelten live (en overigens ook op plaat) erg overtuigend uit de verf komen.

Deze verzameling live nummers bestaat voor het overgrote deel uit live-registraties van de Twin Fantasy-tour. Het is een leuk presentje voor de CSH liefhebber en zal in de toekomst wellicht een interessante momentweergave vormen. Mijns inziens is echter niet altijd voor de sterkste live versies gekozen. Van Drugs With Friends vind ik de live versie die ze voor de Twin Fantasy-tour speelden vele malen beter (zoiets) én ook van Bodys bestaan veel sterkere live opnames (wat te denken van deze). Neemt niet weg dat ik dit een prima verzameling live nummers vind!

avatar van dix
dix
Wederom geen nieuw materiaal.
Car Seat Writersblock?

avatar van Kimmyboy
dix schreef:
Wederom geen nieuw materiaal.
Car Seat Writersblock?

Nope! Toch afgaande op deze tweet

avatar van Cor
Cor
Car Seat Headrest, die kunnen een potje breken bij me. Lekkere, fijne live registraties van enkele van hun beste nummers