Sheryl Crow - Threads (2019)

Pop / Country
Label: Big Machine

1. Prove You Wrong (3:41)

met Stevie Nicks en Maren Morris

2. Live Wire (5:09)

met Bonnie Raitt en Mavis Staples

3. Tell Me When It's Over (4:56)

met Chris Stapleton

4. Story of Everything (6:22)

met Chuck D, Andra Day en Gary Clark Jr.

5. Beware of Darkness (3:38)

met Eric Clapton, Sting en Brandi Carlile

6. Redemption Day (4:46)

met Johnny Cash

7. Cross Creek Road (4:46)

met Lukas Nelson

8. Everything Is Broken (4:32)

met Jason Isbell

9. The Worst (2:38)

met Keith Richards

10. Lonely Alone (4:37)

met Willie Nelson

11. Border Lord (4:42)

met Kris Kristofferson

12. Still the Good Old Days (5:17)

met Joe Walsh

13. Wouldn't Want to Be Like You (3:35)

met St. Vincent

14. Don't (4:06)

met Lucius

15. Nobody's Perfect (4:43)

met Emmylou Harris

16. Flying Blind (3:41)

met James Taylor

17. For the Sake of Love (3:34)

met Vince Gill

avatar van Scurio
Indrukwekkende gastenlijst voor dit unieke project van Sheryl! Eerste vrijgegeven nummers smaken naar meer.

avatar van Zwaagje
Tja....ik was na haar debuut uit 1993 al klaar met haar, maar toch maar eens luisteren. Lang leve Spotify. Ben wel bang dat het tegen beter weten in is.....

Scurio schreef:

Zeker een indrukwekkende lijst zeg...

avatar van Scurio
Ik haakte 'pas' na haar 3e album af:). Wellicht lang voordeel van de twijfel door het feit dat ze tijdens een concert in Paradiso na haar debuutalbum persoonlijk haar plectrum aan mij gaf. Maar daar mag een kritische luisteraar zich natuurlijk niet door laten leiden. En hoewel een grote gastenlijst geen garantie is voor een goede plaat liggen de meeste nummers toch lekker in het oor, vooral ook door diezelfde gastenlijst. Ook alleen al het bij elkaar krijgen zoveel grote namen verdient bewondering! Sheryl kondigde al min of meer aan hierna geen nieuw album meer uit te brengen omdat ze dit aan project toch niet meer kan tippen. Ik vrees dat ze gelijk heeft.

avatar van Zwaagje
Ze heeft er ook lang aan gewerkt; een aantal leven al niet meer.

avatar van Bartjeking
Ik vind vooral Beware of Darkness (van dhr. Harrisson) ontzettend goed gelukt. Goede plaat verder, maar mijn spanningsboog heeft moeite met de lengte. In een ander decennium was dit geen probleem geweest.

Door medewerking van al die artiesten is het een gevarieerd (pop)album worden geworden die lekker klinkt.
De mooiste nummers vind ik persoonlijk: Live Wire met Bonnie Raitt en Mavis Staples, Everything Is Broken met Jason Isbell en Still the Good Old Days met Joe Walsh.