Lillie Mae - Other Girls (2019)

Country
Label: Third Man

1. You've Got Other Girls for That (4:03)
  2. Crisp & Cold (2:29)
  3. I Came for the Band (For Show) (2:59)
  4. Whole Blue Heart (4:10)
  5. How? (3:45)
  6. A Golden Year (3:33)
  7. At Least Three in This Room (2:51)
  8. Some Gamble (3:39)
  9. Didn't I (3:50)
  10. Terlingua Girl (4:14)
  11. Love Dilly Love (6:04)
avatar van Marco van Lochem
Lillie Mae Rische is een Amerikaanse zangeres die in de country, Americana, bluegrass en rock hoek zit en dat is op haar nieuwe album “OTHER GIRLS” ook weer goed te horen. Met de artiestennaam Lillie Mae zingt de op 26 juni 1992 in Illinois geboren zangeres al sinds haar kindertijd en het is dan ook niet vreemd dat ze er verder in is gegaan. Haar eerste album “FOREVER AND THEN SOME” werd geproduceerd door White Stripes frontman Jack White en heeft een meer rockkarakter. Dat is op dit nieuwe album beduidend minder, het heeft een meer akoestische feel. Gitaar, viool en meer instrumenten die gebruikelijk zijn in de country en bluegrass, geven dit album een heerlijke sfeer mee. Lillie Mae heeft een zeer aangename stem, ze kan hoog zingen, maar ook in de lagere regionen is haar stem een genot om naar te luisteren. Ze speelt akoestische gitaar en ook de viool, die ze al vanaf haar derde kan bespelen. Haar stem wordt door sommigen omschreven als op het ene moment Dolly Parton, het andere Ariana Grande. Ik zou zeggen, luister en oordeel zelf. “OTHER GIRLS” is voor de echte country fans, liefhebbers van zogenaamde swamp muziek zullen ook aangenaam verrast zijn.