Poppy - Choke (2019)

2. Voicemail (2:42)
  3. Scary Mask (3:02)

met Fever 333

4. Meat (3:32)
  5. The Holy Mountain (3:32)
avatar van E-Clect-Eddy
Gisteren aangekondigd als haar laatste release voor het Mad Decent label, als begeleid bij de release van de single Choke.

Al eerder was Voicemail als eerste uitgebracht maar het is vooral de tweede single die imponeert: Scary Mask met de Alternatieve Punk Metal 'boys' van Fever 333 die hun heerlijke waanzin toevoegden.

De alternatieve Electro Synthpop van Poppy flirt meer en meer met een rauwer geluid, door gedoseerd gitaren toe te voegen uit de hoek van Hard Rock / Metal / Punk Rock. Benieuwd of ook de twee afsluitende nummers die lijn doortrekken.

Ik ga er niet vanuit dat die nummers Scary Mask zullen overtroeven, maar haal hier graag mijn ongelijk.

avatar van E-Clect-Eddy
The Holy Mountain is één van twee nog onbekende nummers voor vandaag op deze EP. Het is het meer ingetogen en meest volwassen nummer dat ik ken van deze act. Poppy blijft zich verder ontwikkelen en experimenteren en dat kan ik alleen maar toejuichen.

Meat is het andere nummer nieuwe nummer dat op zich niet verkeerd is maar omdat het volgt op de knaller Scary Mask dan weer licht teleurstellend is.

Zie vorige post voor meer info over dit album.

avatar van The_CrY
Deze EP zit qua geluid precies tussen Am I a Girl? en I Disagree. Veel is nog electronic-gedreven, maar het heeft wel een duidelijke alternatieve edge. Van de blije poprefreinen is geen sprake meer. Poppy wordt volwassen. Elke song weet dat op een eigen manier te weerspiegelen. Opvallend is natuurlijk 'Scary Mask', welke in de samenwerking met punk/metal band Fever 33 nogal heavy is voor Poppy's doen, zelfs na het beluisteren van I Disagree. Het nummer kent hele sterke passages, maar ik vind het allemaal net iets té over de top voor het geluid van Poppy en daardoor steekt het een beetje uit op deze EP. De overige nummers vind ik allemaal sterk en 'Holy Mountain' is een prachtig gezongen afsluiter.