Rob Moratti - Renaissance (2019)

Canada
Label: AOR Heaven

1. You Are the One (4:56)
  2. Let Me Be the One (3:41)
  3. Best of Me (4:28)
  4. Lift You Up (4:09)
  5. Hold on to Love (4:34)
  6. I Let You In (4:29)
  7. It's Time to Let Go (5:36)
  8. Mandy Come Home (5:04)
  9. I Don't Want to Wait Forever (4:13)
  10. It Hurts to Be in Love (4:28)
avatar van Aad Bannink
Tien jaar geleden leerde ik de stem van Rob Moratti kennen. Hij was een korte periode zanger van de Canadese progrockband Saga. De die hard fans van deze band zagen hem liever gaan dan komen.

Ik moet bekennen dat ik het allemaal nog niet zo gek vond. Sterker nog, het album "The Human Condition" is gewoon een sterk album.
Toen Moratti na een korte periode weer werd vervangen door de originele zanger Michael Sadler, ben ik hem blijven volgen.

Vandaag verscheen zijn nieuwste album "Renaissance". Het album bevat een tiental tracks. Voor insiders: alle tracks zijn typisch Moratti tracks. Ze variëren van ballads tot stevige uptempo songs. De vocalen zijn naar mijn mening weer herkenbaar en vooral sterk.
Qua genre hangt de muziek weer tussen AOR en progressive rock. Vooral het gitaarwerk springt er uit. De riffs zijn strak en de solo's zeer melodieus.

Na twee luisterrondjes op Spotify is mijn conclusie: verplichte aanschaf en daarmee verrijking van mijn collectie.