Nimmo - The Power (2019)

Electronic / Pop
Uitgebracht in eigen beheer

1. The Power [Skit] (2:02)
  2. The Power (4:14)
  3. Running (3:17)
  4. Place to Rent (4:01)
  5. Too Late (5:24)
  6. It's Easier (3:17)
  7. Skit (1:27)
  8. My Only Friend (3:41)
  9. Everything I Wanted (5:23)
  10. The Actor (3:14)
  11. Reason (1:50)
  12. Dancing Makes Us Brave (4:14)
  13. Unyoung (4:59)
  14. No More (5:35)
Dat dit wel eens een queer-album zou kunnen zijn lijkt me duidelijk (schijnt geloof ik tegenwoordig zelfs 'hip' te zijn), dat het hier twee dames betreft had ik in eerste instantie niet eens door, ook niet als je de vocalen hoort.

Blijkbaar eerst een band bestaande uit 5 mensen en nu nog maar een duo: jeugdvriendinnen Sarah Nimmo en Reva Gauntlett. Geen major label meer, maar eigen beheer.

En dat levert een uiterst fijn pop album op. Vergeet de etiketjes en kom in beweging op The Power. Het album zal ongetwijfeld niet de aandacht krijgen die het verdient en dat is jammer. Misschien op deze site nog wat nieuwe zieltjes?