New Model Army - From Here (2019)

Label: earMusic

1. Passing Through (6:00)
  2. Never Arriving (5:00)
  3. The Weather (4:47)
  4. End of Days (4:11)
  5. Great Disguise (4:36)
  6. Conversation (4:12)
  7. Where I Am (3:52)
  8. Hard Way (5:17)
  9. Watch and Learn (3:40)
  10. Maps (3:54)
  11. Setting Sun (6:08)
  12. From Here (7:57)

Vrij grimmige wat duistere plaat maar wel weer steengoed.

avatar van E-Clect-Eddy
Prachtige hoes, past goed bij de duistere sfeer van het album.

Hoedijk
Meerdere malen gezien, maar dan wel zo’n 30 jaar geleden. Daarna uit het oog verloren. Na al die tijd komt NMA nog verrassend fris, sterk en wie weet ook voor de jeugd nog relevant uit de hoek.

1 november in Rijkevorsel en 13 december weer in de Melkweg!

avatar van R-Know
Leuk. NMA bestaat nog/weer?
Vroeger geweldig lekker en als ik die platen van toen weer hoor vind ik het weer goed.
Ben benieuwd, eerst maar eens online beluisteren. De laatste jaren regelmatig teleurgesteld in het nieuwe werk van de vroegere goden.

avatar van Cannondale
anthrocene schreef:
1 november in Rijkevorsel en 13 december weer in de Melkweg!

New Model Army | Agenda | Melkweg
13 december maar weer naar het jaarlijkse uitje. Verveelt nooit!

avatar van E-Clect-Eddy
Ken maar enkele nummers van NMA goed en slechts een enkel album heeft het voorbij de eerste beluistering gered. Maar deze is zeer goed te pruimen.

ROZZ
Ik vind dit beter dan hun oudere werk. Dit album is meer postpunk dat duidelijk teruggrijpt naar hun roots, de vroege jaren 80. De sfeer en intensiteit van dit album doet me zelfs aan The Sound denken. Geweldige drummer trouwens! Voorlopige favorieten: Setting Sun en Maps maar eigenlijk zijn alle nummers goed. Zéér geslaagd album en hoogstwaarschijnlijk een meesterwerk maar dat zal de tijd uitwijzen.

ROZZ schreef:

Aaaah, The Sound, lang niet gedraaid, nav je opmerking weer eens; wat een geweldige platen zijn dat toch!!

avatar van Nevele
Een heerlijke plaat, beste dat ze hebben uitgebracht in jaren!

ROZZ
Nevele schreef:
Een heerlijke plaat, beste dat ze hebben uitgebracht in jaren!

Mee eens!

Vanavond Rijkevorsel!

avatar van Alicia
From Here is een album vol sterke liedjes om lekker vaak te draaien. Maar op dit moment weliswaar nou weer niet té vaak. Anders gaat het dak eraf! En dat is mij in december toch iets té koud, maar ánders... no problemo!

Vrijdag in de Melkweg!!

avatar van Scarlet
Erg sterk album en misschien wel een van hun beste! Ik draai het regelmatig en het gaat niet snel vervelen wat een goed teken is. Terecht op nummer 19 in de rotatielijst hier. Een verdere stijging is zeker verdiend. Nummer 2 in mijn top 10 van dit jaar.

avatar van Alicia
Halfje erbij en een notering in mijn top 10 van dit jaar!

avatar van whitecoat
Was weer geweldig in de Melkweg. Volgend jaar 40th anniversary concerten!

new model [email protected] dec 2019 - YouTube

avatar van Poepie34
Helemaal uit het oog verloren, terwijl ik het indrukwekkende optreden in 1984 op Pandora’s Music Box nog heel goed kan herinneren en dat maakte toen heel veel indruk. Dit album is erg goed en ga ik de komende tijd heel veel draaien.

Zanger nog net zo energiek als voorheen

Poepie34 schreef:
je maakt me nieuwsgierig.....

avatar van Premonition
Sterk album van deze ouwe Bradforders. Waar ik in de jaren tachtig hun muziek vaak te rockerig vond en niet zo vond passen bij de toch wel poëtische teksten van Sullivan, valt het op deze plaat wel goed samen.

avatar van Scarlet
Ik vind dit album zelfs beter dan wat ze in de jaren 80 maakten.

avatar van starsailor
Scarlet schreef:
Ik vind dit album zelfs beter dan wat ze in de jaren 80 maakten.

Opmerkelijke uitspraak maar om de dooddoener er maar weer eens in te gooien, 'smaken verschillen'.

avatar van whitecoat
18 en 19 december 40th anniversary shows in de Melkweg Max: 5 uur oud en recent werk!