New Model Army - From Here (2019)

Label: earMusic

1. Passing Through (6:00)
  2. Never Arriving (5:00)
  3. The Weather (4:47)
  4. End of Days (4:11)
  5. Great Disguise (4:36)
  6. Conversation (4:12)
  7. Where I Am (3:52)
  8. Hard Way (5:17)
  9. Watch and Learn (3:40)
  10. Maps (3:54)
  11. Setting Sun (6:08)
  12. From Here (7:57)

Vrij grimmige wat duistere plaat maar wel weer steengoed.

avatar van E-Clect-Eddy
Prachtige hoes, past goed bij de duistere sfeer van het album.

avatar van Hoedijk
Meerdere malen gezien, maar dan wel zo’n 30 jaar geleden. Daarna uit het oog verloren. Na al die tijd komt NMA nog verrassend fris, sterk en wie weet ook voor de jeugd nog relevant uit de hoek.

1 november in Rijkevorsel en 13 december weer in de Melkweg!

New Model Army | Agenda | Melkweg

avatar van R-Know
Leuk. NMA bestaat nog/weer?
Vroeger geweldig lekker en als ik die platen van toen weer hoor vind ik het weer goed.
Ben benieuwd, eerst maar eens online beluisteren. De laatste jaren regelmatig teleurgesteld in het nieuwe werk van de vroegere goden.

avatar van Cannondale
anthrocene schreef:
1 november in Rijkevorsel en 13 december weer in de Melkweg!

New Model Army | Agenda | Melkweg
13 december maar weer naar het jaarlijkse uitje. Verveelt nooit!

avatar van E-Clect-Eddy
Ken maar enkele nummers van NMA goed en slechts een enkel album heeft het voorbij de eerste beluistering gered. Maar deze is zeer goed te pruimen.

avatar van ROZZ
Ik vind dit beter dan hun oudere werk. Dit album is meer postpunk dat duidelijk teruggrijpt naar hun roots, de vroege jaren 80. De sfeer en intensiteit van dit album doet me zelfs aan The Sound denken. Geweldige drummer trouwens! Voorlopige favorieten: Setting Sun en Maps maar eigenlijk zijn alle nummers goed. Zéér geslaagd album en hoogstwaarschijnlijk een meesterwerk maar dat zal de tijd uitwijzen.