Bloc Party - Silent Alarm Live (2019)

Uitgebracht in eigen beheer

1. Like Eating Glass (4:26)
  2. Helicopter (4:15)
  3. Positive Tension (3:45)
  4. Banquet (3:26)
  5. Blue Light (2:56)
  6. She's Hearing Voices (4:01)
  7. This Modern Love (4:43)
  8. Pioneers (3:50)
  9. Price of Gasoline (4:26)
  10. So Here We Are (4:01)
  11. Luno (3:51)
  12. Plans (4:15)
  13. Compliments (3:49)
avatar van ni slecht
Bloc Party is altijd een geweldige live band geweest, niet zozeer omdat het allemaal zo zuiver klinkt, maar wel door de tonnen energie en enthousiasme van, in de eerste plaats, Kele. Deze plaat bevat opnames van hun Silent Alarm tour van afgelopen jaar. Helicopter is reeds te beluisteren en het klinkt helemaal zoals ik het mij herinnerde op werchter, al die jaren terug. Het klinkt heel erg echt en urgent, helemaal Kele die op momenten maar wat lijkt te doen, net zoals hij dat eigenlijk 10 jaar geleden ook al deed. Ah, als je ze live gezien hebt in hun begindagen op een broeierig festival begrijp je vast wel wat ik probeer te omschrijven.

Gelukkig hebben ze bij deze live plaat de tracklist van het Heilige Silent Alarm niet omgekeerd, wat ze wel deden tijdens hun tour rond deze plaat van afgelopen jaar. Openen met het bezwerende Compliments werkte wonderwel, en dat je wel eens wil eindigen met energieke nummers als Banquet, Helicopter en Like eating glass is ook te begrijpen, maar voor de rest wil je deze plaat gewoon in de juiste volgorde horen.

Een live plaat van Bloc Party, het werd eens tijd. En nu maar hopen dat er geen regulier album meer komt.

avatar van Dikkop
ni slecht schreef:

En nu maar hopen dat er geen regulier album meer komt.

Van mij mochten ze achteraf gezien al gestopt zijn met albums maken na A Weekend in The City.

avatar van Johnny Marr
Dikkop schreef:

Ja maar, en Intimacy dan?

avatar van Dikkop
Een EP'tje van maken.