Cornelius - Fantasma (1997)

Japan
Label: Matador

1. Mic Check (3:01)
  2. The Micro Disneycal World Tour (3:37)
  3. New Music Machine (3:53)
  4. Clash (5:37)
  5. Count Five Or Six (3:02)
  6. Magoo Opening (2:14)
  7. Star Fruits Surf Rider (5:41)
  8. Chapter 8 - Seashore and Horizon (3:24)
  9. Free Fall (4:06)
  10. 2010 (2:03)
  11. God Only Knows (7:39)
  12. Thank You for the Music (4:53)
  13. Fantasma (0:55)
avatar van Pelk
Eclectische (lekker jaren 90 woord) plaat. Live in de Melkweg gezien, wat ook wel indrukwekkend, grappig, bevreemdend was. Met nummer opgebouwd uit voetbalbeelden (je had er bij moeten zijn, merk ik al wel, hoe leg ik dit uit ???)

avatar van Dielie
zeer futuristisch album, samples enzo "Planet Of The Apes"

*Cornelius*

rare space geluidjes en cartooneske soundscapes, zeer leuk en apart album vind ik dit, "Fantasma" is nu eens typisch een tijdloos album.

avatar van ðe waan
Vooral het gecombineerde Beach Boys/Beatles-nummer is fantastisch (Chapter .

Bijzonder plaatje, maar soms iets te kermisachtig naar mijn smaak. Hoe fan ook: die Japanners blijven rare jongens.

avatar van citizen
Onetootriefoorfaive...
Bloeddrukverhogend. Plaat waar je wél of niet 'tegen' kan. Niet na te maken is het in ieder geval wel, uniek in zijn stijl.

avatar van CarealotCarrot
Er staan een paar erg goede nummers op zoals bijvoorbeeld The Micro Disneycal World Tour. Maar het album kent genoeg dieptepunten en voelt niet aan als een geheel.

avatar van henkiev
Briljant plaat !