Brittany Howard - Jaime (2019)

Blues / Rock
Label: ATO

1. History Repeats (3:04)
  2. He Loves Me (2:31)
  3. Georgia (3:18)
  4. Stay High (3:11)
  5. Tomorrow (3:13)
  6. Short and Sweet (3:44)
  7. 13th Century Metal (4:47)
  8. Baby (2:26)
  9. Goat Head (3:12)
  10. Presence (2:46)
  11. Run to Me (3:04)
avatar van VladTheImpaler
Voor mij toch enigszins verrassende move van Brittany om solo te gaan. Tot nu toe zijn er twee nummers al uit; History Repeats en Stay High. Afgaande op deze twee nummers lijkt de muziek niet zoveel te verschillen dan die van Alabama Shakes, alleen met wat minder rock invloeden en iets meer soul. Vooral Stay High vind ik een erg mooi nummer.

Brittany Howard - History Repeats (Official Audio) - YouTube

Brittany Howard - Stay High (Official Video) - YouTube

avatar van NotFadeAway
Wil diegene die de eerste stem van slechts 2 sterren heeft uitgedeeld even de poep uit zijn of haar oren halen?

Dit is een geweldig album. Van een (muzikaal) totaal ander kaliber dan Alabama Shakes. Zoek dit eerder in de hoek van Prince, D'Angelo, Anderson.Paak. Maar wat een heerlijke eigenzinnige plaat (in zowel tekst als muziek) heeft dit opgeleverd. Broeierige soul en R&B, opzwepende funk en alles er tussenin. En dan ineens, op de helft van de plaat, een intiem en akoestisch nummer, Short and Sweet. Prachtig. Over die strot van Brittany is denk ik al genoeg gezegd in het verleden. Zingen kan ze.

Achtergrondinfo bij een aantal van de nummers in de Volkskrant: Privacy settings - volkskrant.nl

avatar van Venceremos
NotFadeAway schreef:

Aan mijn wattenstaafje zat slechts oorsmeer vanmiddag. Een doodvermoeiend bij vlagen a-melodieus album waarbij ik met moeite de eindstreep heb gehaald. Er gebeurt veel te veel en tegelijkertijd niets, muzikale poeha met dat geschreeuw van we're all brothers 'n sisters" in het nog wel lekker beginnend 13th Century Metal, als dieptepunt.