Killswitch Engage - Atonement (2019)

Label: Metal Blade

1. Unleashed (4:35)
  2. The Signal Fire (3:05)

met Howard Jones

3. Us Against the World (3:19)
  4. The Crownless King (3:10)

met Chuck Billy

5. I am Broken Too (2:39)
  6. As Sure as the Sun Will Rise (2:49)
  7. Know Your Enemy (3:51)
  8. Take Control (3:44)
  9. Ravenous (2:52)
  10. I Can't Be the Only One (4:09)
  11. Bite the Hand That Feeds (4:48)
avatar van vielip
Ik hoor net het nummer I'm broken too. Klinkt lekker! Eigenlijk heel erg Killswitch Engage. Weinig nieuws onder de zon. Wellicht een tikkeltje toegankelijker? Zou zomaar kunnen. De afwisseling tussen cleane, melodieuze zang en grunts is weer sterk als vanouds. Laat maar komen dat nieuwe album!

avatar van Desert
Weinig meeslepende momenten op dit album. Is voorbij voor je het weet en laat geen diepe indruk na.

avatar van pos
pos
Op basis van de eerste 2 singles en een aantal uiterst positieve recensies waren de verwachtingen best hoog voor deze nieuwe Killswitch Engage. Ik kan voorlopig alleen maar zeggen dat hij redelijk gemiddeld is en weinig echt memorabele nummers kent. Ik luister er nog een paar keer naar voor ik een stem uitbreng.

avatar van namsaap
Atonement is mijn eerste kennismaking met KsE. En die bevalt redelijk goed. Het begin van het album is erg sterk, met dikke riffs en sterke melodieen. Na de eerste vier nummers begint de klad er helaas wel een beetje in te komen. Gelukkig duurt het album niet heel lang, zodat het einde nabij is voordat dit echt storend wordt.

Score: 69/100