Freddie Gibbs & Madlib - Bandana (2019)

Label: Keep Cool

1. Obrigado (0:29)
  2. Freestyle Shit (2:28)
  3. Half Manne, Half Cocaine (3:12)
  4. Crime Pays (3:02)

14. Education (4:22)

met Yasiin Bey en Black Thought

15. Soul Right (3:26)
avatar van aerobag
De singles waren stuk voor stuk sterk (Crime Pays voelt voor mij nu al als een klassieker) en de eerste reviews zijn lovend. Kom maar door met dit album, ik voel de hype.

avatar van Glaciers of Ice
Had hier hoge verwachtingen van vanwege het geniale eerste album, maar het valt na de eerste luisterbeurt behoorlijk tegen. Naarmate het einde vordert wordt het leuker maar Gibbs experimenteert hier imo wat te veel. Madlib idem dito. Mos en Black Thought weer met heerlijke verses, dat dan weer wel. Ik mis dikke nummers zoals een Thuggin, Shame, Deeper, Uno en Harolds.Ik ga dit album nog wel een kans geven, hopelijk weet het me nog te pakken. Voor nu ga ik teleurgesteld naar bed.

avatar van overmars89
Ik denk dat dit een album is die moet groeien. De producties zijn dope. Ze zijn een stuk meer Lo-Fi. dan op Pinata. Ik weet nog niet zo goed of ik deze stijl beats goed vind passen bij de rap-stijl van Freddie. Het voelt af en toe een tikkeltje samey aan. Maar toch valt er ook wel weer genoeg te genieten. Freddie komt veel verschillende soorten flows en wisselt fijn af. Alle features zijn eigenlijk om te smullen. Meer features had mij niet misstaan en de beats zijn ook weer van een steady kwaliteit.

Glaciers of Ice schreef:

Mis dit soort dikke nummers inderdaad ook maar ben absoluut niet teleurgesteld. Is een ander album maar zeker niet minder hard. Voor mij tot nu toe 't beste hiphop album van dit jaar en ik had ook niet anders verwacht. Madlib z'n producties zijn gruwelijk, schieten elke kant op en Freddie flowt op elke instrumentale vorm fantastisch.

avatar van Srananbloke
Er zitten een paar lekkere nummers tussen (Crime Pays in het bijzonder), maar ik voel het nog niet echt.

Maar het heeft bij mij een tijdje geduurd voor ik Piñata echt ging waarderen, dus mogelijk gaat Bandana ook die kant op. Ik blijf in ieder geval doorluisteren.

Sowieso lekkere Madlib beats zoals gebruikelijk!

avatar van Rene1979
Minder gepolijst ik hou er van

Goed album, enkel de eerste productie van het nummer half manne half cocaine stoort me.
De rest van de producties van madlib vind ik prima en freddie gibbs is gevarieerder kwa tekst dan op pinada. Crime pays, Fake names en Educatios zijn voor mij de uitschieters.
Ik weet niet of ik hem beter vind dan pinada maar hij komt wel in de buurt van de kwaliteid van de eerste plaat.

avatar van Mathough
Madlib is inderdaad weer goed op dreef! Die man heeft echt een neusje voor het vinden van toffe samples.
Het drieluik Practice-Cataracts-Gat Damn is tot dusver mijn favoriete deel van dit album. Crime Pays is ook belachelijk hard trouwens!

Ik heb het nu meerdere malen beluisterd en de plaat blijft groeien.
Net zoals bij Pinata doen de producties grotendeels het werk voor deze plaat.
Freddie Gibbs, beslist niet mijn favoriete rapper maar het geluid haalt het geheel omhoog.
nog een halfje erbij.

avatar van 5713Finest
Practice is prachtig

avatar van Glaciers of Ice
Madlib heeft op Twitter aangegeven dat hij het hele album op de iPad heeft geproduceerd.

avatar van Srananbloke
En zoals ik had verwacht: het begint te groeien

Ohh en Education, wat een meesterwerkje!

Die beat/sample op Massage Seats is echt top, same voor dat nummer erna trouwens potverdikke

avatar van jellecomicgek72
Instant classic dit, wat een plaat men!

avatar van aerobag
Hij is goed hoor, dijk van een plaat. Een waardige opvolger voor Pinata.

Cataracts, Education

NO FUCKUH BOIYS

avatar van overmars89
Poeh, hij wordt beter met de luisterbeurt

avatar van Kos
Kos
Zalig album met deze temperaturen.

avatar van Weirdo Wizzy
Ben net over de helft en tering was dit nu al hard. Hoor echt gelijk al hele toffe nummers voorbij komen.

Giannis

avatar van GarnalenPeller
Ontzettend leuk album. Exceptioneel geproduceerd door madlib zoals alleen hij dat kan.

avatar van JayM
Heerlijk album dat net als Piñata even moest bezinken voor ik hem goed op waarde kon schatten en juist het album in zijn geheel de afzonderlijke nummers versterken. Veel variatie in flows, beats en sfeer, waardoor de tracks nog beter uit de verf komen. Piñata heeft voor mij nog de voorkeur, maar Bandana is zonder twijfel een meer dan waardige opvolger ,5

avatar van Kos
Kos
Real Gs move in silence like Giannis

avatar van Flipm0de
Een album dat een paar spins nodig had om te groeien, maar uiteindelijk toch weer een heel fijn project geworden.

Palmolive, Giannis, Crime Pays, en Soul Right zijn de favorieten op dit moment.

avatar van Rene1979
Hands Down beste album van 2019, ja nu al

avatar van GarnalenPeller
Hot 97 Interview - YouTube
Leuk interview over o.a. het album met Gibbs en Madlib(!).

avatar van JayM
GarnalenPeller schreef:
Hot 97 Interview - YouTube
Leuk interview over o.a. het album met Gibbs en Madlib(!).
Mooi en oprecht interview idd. “It’s gonna be volumes”

avatar van Obscure Thing
Ik vind de minder aggresieve en chille nummers wel veruit het beste. Palmolive en Crime Pays bijvoorbeeld zijn allebei echt heerlijk. Massage Seats doet me dan weer weinig.