The Night Café - 0151 (2019)

1 stem

Uitgebracht in eigen beheer

1. 0151 Intro (1:53)
  2. Finders Keepers (3:30)
  3. Felicity (3:13)
  4. Please (3:50)
  5. Mother (4:41)
  6. Breathing In (0:33)
  7. Turn (3:59)
  8. Calling Your Name (Again) (2:06)
  9. Endless Lovers (3:27)
  10. Strange Clothes (3:38)
  11. Take Care, Pt. 1 (1:47)
  12. I Know (I'm Sure) (6:58)
  13. Addicted (4:41)
  14. I'm Fine (3:43)
  15. In My Head (4:08)
  16. A Message to Myself (3:08)
  17. Mixed Signals (3:26)
  18. Leave Me Alone (4:08)
avatar van coldwarkids
Denk dat dit wat voor jou is blur8.
Altijd lekker zulke bands.

avatar van blur8
Had ze al een beetje in vizier, maar wist nog niet dat er een massief album op komst is. Dus dank voor de tip.
Zie een half dozijn bekende titels. maar er komt dus veeeel meer, en daar zal zeker wat lekkers tussen zitten.

avatar van blur8
Ze konden zeker niet kiezen welke beste nummers zet je op je debuutalbum, dus dan maar allemaal, met het risico dat er ook minder materiaal tussen zit. Maar dat is niet zo. Elke track luistert even prettig. En 'n overbodig intro en 1 zinloze interlude, zijn snel geskipt..
Er is eigenlijk niets opvallends te horen aan de nummers, geen uitgesproken stem, opvallend accent of gitaarrif, En tegelijk is het wellicht de kruks, want zelfs de valkuil van eenvormigheid is omzeild.

Er zijn legio Britse band(jes) die geruisloos goedgekeurde popliedjes maken zoals: Ten Fé, Leif Erikson, Seafret, Swimming Tapes, to name a few. Allemaal keurig tussen de lijntjes ingekleurde gitaarakkoorden, subtiele ritmesectie, rustige zang. En inderdaad precies wat ik ook graag hoor, naast het zware postpunk geweld.

Ik ben opvallend positief over TheNightCafé. Op eerste gehoor beste tracks zijn:
7. Turn
8. Calling Your Name