Korn - The Nothing (2019)

Label: Roadrunner

1. The End Begins (1:30)
  2. Cold (3:45)
  3. You'll Never Find Me (3:40)
  4. The Darkness Is Revealing (3:40)
  5. Idiosyncrasy (4:38)
  6. The Seduction of Indulgence (1:42)
  7. Finally Free (3:53)
  8. Can You Hear Me (2:52)
  9. The Ringmaster (3:00)
  10. Gravity of Discomfort (3:34)
  11. H@Rd3r (4:47)
  12. This Loss (4:41)
  13. Surrender to Failure (2:21)
avatar van Desert
Qua productie zit alles snor, maar geen van de nummers lukt erin mij echt mee te trekken in de muziek. Geen enkel nummertje grijpt me bij de keel of doet mijn hoofd meedeinen op het ritme en dat zoek ik toch wel in muziek.

Dim
Desert schreef:

Over de nummers die ik tot nu toe gehoord heb, denk ik exact hetzelfde.

avatar van james_cameron
Helaas niet één van de betere albums van de band. Het songmateriaal klinkt nogal doorsnee en weinig memorabel, vooral naar het einde toe. De eerste vijf tracks zijn prima, maar daarna komt de klad er geleidelijk in. Er worden weinig tot geen nieuwe wegen bewandeld, met als resultaat een acceptabel maar op veilig spelend album, dat nergens spannend of intens wordt.

avatar van Fluvver
Ik ben mijn jeugdhelden al een beetje uit het oog verloren sinds "take a look in the mirror". Ik heb elk album nog wel geluisterd, maar het songmateriaal is op elk album goed tot matig zonder echte uitschieters naar boven. Ray Luzier is een beest maar op de een of andere manier weet hij niet de groove te pakken die zijn voorganger had. Idiosyncrasy klinkt op de eerste luisterbeurt als het beste nummer.

avatar van The_CrY
Commentaren zijn nogal lauw hier, maar persoonlijk vind ik dit een van de meest coherente albums die ze ooit hebben uitgebracht. Er is duidelijk variatie aanwezig in de songs, en hoewel het natuurlijk herkenbaar Korn is, meen ik toch een frisse wind te kunnen horen. Waar The Paradigm Shift en The Serenity of Suffering toch voornamelijk herhalingsoefeningen waren met misschien een kleine variatie in de sound, vind ik dat The Nothing af en toe ook daadwerkelijk laat merken dat er meer is nagedacht over de songs. Zelden heeft Ray Luzier zo lekker geklonken bij deze band.

avatar van LinkinPark90
Ik heb het album gekocht afgelopen vrijdag bij de release, sinds dan elke dag geluisterd. Het album is energiek en vrij hard en een logisch vervolg op de voorganger The Serenity of Suffering. Tot nu toe blijven de nummers nog niet zo hangen zoals toen bij de eerste luisterbeurten bij het vorig album maar er is inderdaad meer variatie in de sound. Het krachtige drumwerk van Ray Luzier en de typische basgitaar stukken Fieldy vallen duidelijk op en Jonathan Davis klinkt ook goed. Voorlopig 4*.