Wind Rose - Wintersaga (2019)

Italiƫ
Label: Napalm

1. Of Iron and Gold (2:49)
  2. Wintersaga (5:11)
  3. Drunken Dwarves (4:32)
  4. Diggy Diggy Hole (5:15)
  5. Mine Mine Mine! (5:13)
  6. The Art of War (5:49)
  7. There and Back Again (6:19)
  8. The King Under the Mountain (5:34)
  9. We Are Warriors (9:16)
avatar van Bert Wasbeer
Eeehm... juist. Na de revival van powermetal (Gloryhammer), piratenmetal (Alestorm) en zelfs wittebonenmetal (https://zwaremetalen.com/albumrecensies/christopher-bowes-plate-beans) was het al een tijdje duidelijk dat Napalm tegenwoordig behalve hofleverancier van de nodige takkeherrie ook niet niet vies is van een dosis muzikale humor. En met wind rose kan daar nu ook, jawel, dwergmetal aan worden toegevoegd. Uitgevoerd door een aantal dwergen met een lengtegroeistoornis. Pagan metal over alles wat het dwergleven zo bijzonder maakt dus, van goud delven en graven naar mede drinken in de taveerne tot vechten met de puntoren. Kom er maar op. Muzikaal is het wel van dik hout zaagt men planken, folk, symfo en gitaar. Persoonlijk ben ik niet zo dol op die overdreven symfonieën en ik vraag me af of ook deze grap lang leuk is (piratenmetal bleek dat gek genoeg wel te zijn) maar op dit moment vind ik het best. Er zitten al met al genoeg vrolijke meedeiners voor de moshpit tussen.